A. Costa papasakojo, kodėl M. Schumacherio sugrįžimas į F-1 buvo nesėkmingas

Arūnas Brasas

2/19/2024

Michaelis Schumacheris
Michaelis Schumacheris

© Steve Etherington for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

Buvęs „Ferrari“ ir „Mercedes“ komandų specialistas Aldo Costa pasidalino mintimis apie tai, kodėl jo manymu Michaelio Schumacherio sugrįžimas į „Formulę-1“ buvo nesėkmingas.

Iškovojęs ne vieną čempiono titulą su „Benetton“ ir „Ferrari“ komandomis, vokietis buvo keliems metams pasitraukęs iš didžiojo sporto. Į F-1 jis sugrįžo 2010 metais ir atstovavo „Mercedes“ ekipai, su kuria per tris metus sugebėjo iškovoti vos vieną prizinę vietą. Per tą laikotarpį jis taip nė karto lenktynininkų įskaitoje neaplenkė komandos draugo Nico Rosbergo.

A. Costa nesutinka, kad į sportą grįžęs M. Schumacheris nesugebėjo pasiekti gerų rezultatų dėl savo amžiaus. Anot specialisto, tam įtakos turėjo kiti dalykai.

„Schumacheris priklausė tai sportininkų erai, kurios metu automobiliai buvo tobulinami trasoje, kuomet buvo rengiama daug bandymų. Toje srityje jis buvo puikus, galbūt net galėčiau sakyti unikalus“, - duodamas interviu italų F-1 žurnalistui Leo Turrini pasakojo A. Costa.

„Tai nesutapimas, jog į sportą sugrįžęs 2010 metais, kuomet bandymų skaičius buvo stipriai apribotas, Michaelis turėjo problemų. Tiesa ta, kad jis nekentė simuliatorių.“

2013 m. M. Schumacherį „Mercedes“ komandoje pakeitė Lewisas Hamiltonas, kuris, anot A. Costos, priklauso visai kitai sportininkų kartai.

„Kai vykdavo bandymai, Michaelis visada pats vairuodavo F-1 automobilį. Tuo tarpu Lewisas vengdavo bandymų. Lewisas priklauso simuliatorių erai.“

Dar vienas dalykas, apsunkinęs M. Schumacherio sugrįžimą, buvo situacija su padangomis. A. Costa atkreipė dėmesį, kad vokiečio dominavimo laikais čempionate padangas dalyviams tiekė keli gamintojai. O kai M. Schumacheris sugrįžo, buvo tik vienas padangų gamintojas.

„Savo dalyvavimu įvairiuose bandymuose Schumacheris stipriai prisidėjo prie to, kaip buvo kuriamos ir tobulinamos padangos. Bet laikai pasikeitė, čempionate liko tik vienas gamintojas.“

„Dabar lenktynininko meistriškumas slypi jo gebėjime maksimaliai išnaudoti padangas, kurių jis nežino, kurių pats iš anksto nepasirinko. Hamiltonas šioje srityje yra tikras meistras.“

Kadangi per kelis metus daug kas pasikeitė, o M. Schumacheris ir L. Hamiltonas yra skirtingų kartų atstovai, A. Costa nesutiko atsakyti į klausimą, kuris iš jų yra geresnis lenktynininkas.

„Aš nesutinku atsakyti į šį klausimą, tai provokacija. Tačiau galiu pasakyti, kad Michaelis ir Lewisas turi daugiau panašumų nei daugelis gali pagalvoti.“

„Jie abu išsiskyrė analitiniu požiūriu į lenktynes, į trasoje vykstančius dalykus. Jie yra kruopštūs ir labai profesionalūs. Tiek Michaelis, tiek Lewisas puikiai žino, kad smulkmenos gali nulemti galutinį rezultatą. Be to, jie puikiai mokėjo bendrauti su juos supančiais žmonėmis.“

„Daugelis žmonių į Schumacherį žiūrėjo, kaip į robotą, ateivį... bet tai klaidingas įspūdis. Michaelis darbiniuose santykiuose buvo labai žmogiškas. Jis sėdėdavo su inžinieriais ir ramiai perteikdavo savo nuomonę apie automobilį. Jis niekada nebuvo įkyrus.“

„Tą patį galėčiau pasakyti apie Lewisą. Turėjau progą geriau su juo susipažinti, nes mano rolė „Mercedes“ komandoje leido man tiesiogiai bendrauti su sportininkais. Jis ir aš buvome simbiozėje. Hamiltonas, kaip ir Michaelis, pasitikės tavimi, jei tu pasitikėsi juo.“

A. Costa taip pat išsakė savo nuomonę apie daugeliui netikėtą L. Hamiltono sprendimą kitais metais pereiti į „Ferrari“.

„Lewisas yra instinktyvus. Jis tiesiog paklausė savo širdies. Tai nebuvo pinigais paremtas sprendimas. Nežinau ar jam pavyks nugalėti su „Ferrari“. Žmonės Maranelle žino, kokias problemas jie turi išspręsti...“

„Sunku pasakyti, ar Lewisas į „Ferrari“ pereis kartu su kai kuriais specialistais, neturiu tokios informacijos. Kai 2013 m. jis paliko „McLaren“ ir perėjo į „Mercedes“, jis atėjo vienas. Daugelis jį tuomet vadino bepročiu, bet mes žinome kuo tai baigėsi.“