A. Newey apie 2026 m. variklius: tai bus keista formulė


© Pirelli
F-1 dizaino guru vadinamas „Red Bull“ specialistas Adrianas Newey teigia, kad prireiks laiko, kol visi apsipras prie naujų variklių, kurie bus sukurti pagal 2026 metais įsigaliosiantį reglamentą.
Nors dar tik 2024-ieji, gamintojai jau intensyviai kuria naujos kartos hibridines jėgaines, kuriose galia tarp vidaus degimo variklio ir elektros motoro bus padalinta santykiu 50/50.
A. Newey teigia, kad vidaus degimo variklius pavertus generatoriais, naujosios jėgainės išsiskirs keistomis savybėmis – varikliai dirbs aukštomis apsukomis net lėčiausiuose Monako trasos posūkiuose.
„Tai tikrai bus keista formulė, nes varikliai beveik visą laiką dirbs kaip generatoriai. Taigi, galbūt teks priprasti prie to, jog variklis dirbs aukštomis apsukomis tokiame posūkyje kaip „Loews“, - sakė A. Newey.
Unikalios variklio savybės jau kurį laiką kelia nemažai diskusijų, o F-1 technikos skyriaus atstovai, atsižvelgdami į variklių reglamentą, ruošia naujas važiuoklės taisykles. Kad užtikrinti didesnę prispaudžiamąją jėgą posūkiuose ir sumažinti pasipriešinimą tiesiojoje, nuo 2026 m. bus naudojami aktyvūs aerodinamikos elementai.
A. Newey sutinka, kad tokia situacija yra neįprasta, nes naujų automobilių taisyklės yra kuriamos atsižvelgiant į variklių reglamentą, dėl kurio buvo sutarta jau seniai.
„Manau, kad FIA galėtų tai pripažinti, jog tik variklių gamintojai norėjo tokio vidaus degimo ir elektros variklio santykio. Spėju, kad būtent to pageidavo jų rinkodaros specialistai. Bet aš tai suprantu, nes „Formulė-1“ yra tas čempionatas, kur galima sparčiai plėtoti technologijas.“
„Problema ta, kad elektros varikliai, taip pat inverteriai ir baterijos kainuoja brangiai. Naudojamos baterijos yra labai didelės, tačiau galbūt ateityje gamybos technologijos padės jas sumažinti.“
„Kita problema – pačios baterijos. Tai, ko mums reikia, arba tai, ko naujose taisyklėse reikalaujama, visiškai skiriasi nuo to, ko reikia paprastam automobiliui, naudojamam įprastuose keliuose. O tai reiškia, kad skiriasi ir baterijų cheminė sudėtis, ir galbūt pati konstrukcija. Taigi, yra rizika, kad tų technologijų nebus galima taip paprastai pritaikyti paprastuose automobiliuose.“