A. Wurzas: F-1 sėkmę lėmė marketingas, ne taisyklės


© Pirelli / LAT Images
Buvęs F-1 lenktynininkas Alexas Wurzas teigia, kad dabartinė „Formulės-1“ sėkmė yra marketingo produktas. O pernai įsigaliojusios taisyklės prie populiarumo mažai prisidėjo.
Austras mano, kad prie sporto sėkmės stipriai prisidėjo filmai bei „Netflix“ serialas „Drive To Survive“. Naudos gali atnešti ir artimiausiu metu kino teatruose pasirodysiantis filmas „Ferrari“.
Prie išaugusio susidomėjimo čempionatu prisidėjo ir nauji etapai Jungtinėse Amerikos Valstijose – Majamyje ir šiemet pirmą kartą Las Vegase surengtos lenktynės.
Išaugęs susidomėjimas čempionatu daugeliui komandų padėjo atsigauti po sunkaus Covido laikotarpio, o kai kurioms iš jų galbūt net išgyventi. O paskelbus apie naujas variklių taisykles, kurios įsigalios tik nuo 2026 m., čempionatui pavyko susigrąžinti „Honda“ bei prisivilioti tokius gamintojus, kaip „Ford“, „Audi“ ir „General Motors“.
„Covido laikotarpiu žmonės buvo uždaryti namuose, o F-1 juos pasiekė per „Netflix“ ir socialinius tinklus. Priešingai nei kitiems čempionatams, jai pavyko sustabdyti mažėjantį žiūrovų skaičių. „Liberty“ pavyko užtikrinti, kad tas kritimo skaičius būtų kuo mažesnis. Tačiau tai neturėtų kelti streso visai sistemai.“
„Žiūrovų skaičius lenktynių trasose auga, tačiau daugelyje šalių televizijos auditorija mažėja. Manau visi norėtų ir būtų tikrai fantastiška, jei kiekviename „Grand Prix“ dėl pergalės kovotų bent trys lenktynininkai. Tačiau savo sportą turime pristatyti ne kaip Holivudo šou, o kaip autentišką renginį. Visa tai turi būti atlikta tinkamai.“
Nuo 2022 m. čempionate įsigaliojo naujas techninis reglamentas. Kartu su juo ir biudžeto lubų pagalba buvo tikimasi sumažinti skirtumus tarp komandų. Tačiau A. Wurzas mano, kad naujos taisyklės padarė daugiau žalos nei naudos. Austras atkreipė dėmesį į tai, kad tiek pernai, tiek šiemet čempionate dominavo „Red Bull“ ir Maxas Verstappenas. Pastarasis šiemet nugalėjo net 19-oje lenktynių iš 22.
A. Wurzas pridūrė, kad F-1 pati susikūrė savo burbulą ir dabar turi būti labai atsargi, kad jis nesprogtų. Tam tikros ribos, dėka marketingo, jau gali būti pasiektos, tad teks sugalvoti kažką naujo. Pritraukti naujų sirgalių gali padėti Brado Pitto filmas apie F-1, prie kurio prisideda ir Lewisas Hamiltonas, bei artimiausiu metu kino teatruose pasirodysiantis filmas apie Enzo Ferrari.
Tačiau marketingo sėkmė be gero produkto yra trumpalaikė, todėl „Liberty“ ir komandos turi stengtis, kad išlaikytų pasiektą lygį.