„Alpine“ vadovas apie sutartį su „Mercedes“: norėjome geriausių variklių


© Renault SAS / Alpine
„Alpine“ vadovas Oliveris Oakesas pareiškė, kad sprendimas pasirašyti sutartį su „Mercedes“ dėl variklių tiekimo nuo 2026 m. buvo priimtas dėl paprastos priežasties - komanda tiesiog norėjo geriausių motorų.
Nors „Renault“ ir buvo pasirengusi kurti naujus variklius, kurie bus naudojami F-1 čempionate nuo 2026 m., vadovybė vis dėlto priėmė sprendimą nutraukti jėgainių programą, kuri turėjo būti vykdoma Prancūzijoje įsikūrusioje Viry-Chatillon bazėje.
Priėmę sprendimą nebegaminti variklių nuo 2026 m., prancūzai dėl motorų ir pavarų dėžių naudojimo pasirašė sutartį su „Mercedes“.
Kalbėdamas tinklalaidėje „F1 Beyond the Grid“, dabartinis F-1 „Alpine“ komandos vadovas O. Oakesas teigė, kad sprendimas nutraukti jėgainių projektą buvo labai emocingas, tačiau tai buvo teisingas sprendimas komandos labui, siekiant pakilti aukštyn rezultatų lentelėje.
„Kai kurie šiais metais priimti sprendimai nebuvo lengvi,“ – sakė O. Oakesas. „Tema apie Viry yra labai asmeniška komandai ir daugeliui žmonių, nes ši komanda turi nuostabią atliktų darbų istoriją. Tačiau laikai keičiasi, tai matome visų sporto komandų pavyzdžiuose – negali ilsėtis ant laurų. Turime būti sąžiningi, analizė buvo atlikta dar prieš man pradedant dirbti, o valdybos lygiu buvo nuspręsta, kad tapimas gamintojo kliente yra tinkamiausias sprendimas komandai.“
„Žinau, kad tai buvo sunkus sprendimas. Žinau, kad buvo daug emocijų, nes mes didžiuojamės būdami gamykline komanda, o kitais metais dar kartu įveiksime sezoną. Tačiau jaučiu, kad šis sprendimas taip pat buvo aiškus mūsų ketinimų pareiškimas apie tai, kur norime judėti toliau.“
„Mes nesame čia tik tam, kad dalyvautume. Norime judėti į priekį. Man svarbiausia, kad automobilio gale būtų geriausias variklis. Galų gale mes esame čia, kad lenktyniautume. Noriu būti rikiuotės priekyje, o ne gale. Ir nors tai buvo griežtas sprendimas, pasirinkome geriausią variklį, kad padėtume komandai vėl kilti į rezultatų lentelės viršų.“
O. Oakesas pridūrė, kad nėra garantijos, jog „Mercedes“ 2026 m. sezoną pradės taip stipriai, kaip tai padarė 2014 m.
„Niekas gyvenime nėra garantuota, bet, manau, čia reikia būti pragmatiškam. Nemanau, kad žinau visas šio sprendimo detales, nes jis buvo priimtas šiek tiek anksčiau, nei aš pradėjau dirbti. Tačiau jei reikėtų tai analizuoti, galiu pasakyti, kad istorija rodo, jog kiekvieną kartą, kai buvo keistos taisyklės, jie buvo stiprūs.“
„Šiuo metu mes nesukuriame nei tobulos važiuoklės, nei tobulo variklio, ir tai pripažįstame su nuolankumu. Taigi, man asmeniškai tai taip pat suteikia galimybę pažiūrėti į save veidrodyje. Turime daug padirbėti su važiuokle. Tai yra iššūkis, į kurį turėtume žiūrėti su entuziazmu.“
„Iš mano asmeninės perspektyvos tai yra priežastis, kodėl mes einame į darbą. Norime įrodyti, kad esame geriausi, geri savo srityje ir galime sukurti gerą lenktyninį automobilį.“