„Aston Martin“: partnerystė su „Mercedes“ buvo atidžiai stebima


© Aston Martin F1 Team
„Mercedes“ privertė „Aston Martin“ F-1 komandos specialistus naudotis atskiromis durimis į savo vėjo tunelį, kad būtų užtikrintas visiškas konfidencialumas naudojantis ta pačia patalpa.
2023 m. sezono pabaigoje, varžovams pradėjus diskusijas apie glaudžią „Red Bull“ ir „AlphaTauri“ partnerystę, daug kalbėta apie komandų bendradarbiavimą.
Sezono pabaigoje stipriai atnaujinusi savo automobilį, „AlphaTauri“ iš paskutinės vietos pakilo į aštuntą.
Prieš 2022 m. sezoną italų ekipa pradėjo naudotis „Red Bull“ vėjo tuneliu. Tuo tarpu „Aston Martin“ neseniai baigė statyti savo vėjo tunelį, o prieš tai naudojosi variklių tiekėjos „Mercedes“ tuneliu.
Aiškindamas, kaip tokia partnerystė buvo kontroliuojama, „Aston Martin“ veiklos direktorius Tomas McCulloughas teigė, kad konfidencialumui užtikrinti reikėjo net atskirų įėjimo durų.
„FIA yra gana griežta šiuo klausimu ir atlieka daugybę patikrinimų bei kitų dalykų. Dominicas Harlow (FIA techninio audito vadovas) atvyksta ir aplanko komandas“, – pasakojo specialistas.
„Mūsų atveju viskas buvo labai griežta. Skirtingos įėjimo durys, skirtingi žmonės, vadovaujantys darbo procesui. Taigi, manau, kad iš konfidencialumo pusės, akivaizdu, jog mūsų santykiai su „Mercedes“ yra labai tvirti. FIA, tai jų darbas – visa tai kontroliuoti.“
Paklaustas apie „Red Bull“ ir „AlphaTauri“ partnerystę, T. McCulloughas sakė: „Akivaizdu, kad laikui bėgant taisyklės pasikeitė. Galbūt šiuo metu jie, kaip komandų pora, neišnaudojo to tiek, kiek leidžia taisyklės… FIA gali paprašyti viską įvertinti. Kai FIA atvyksta pas jus ir atlieka tyrimą, turite būti visiškai atviri. Jie atlieka daug patikrinimų.“
„Tikiu, kad jie gerai įvertins visą tą „AlphaTauri“ ir „Red Bull“ dinamiką, viską apžiūrės, nes esu tikras, kad žmonės į tai žiūri rimtai. Žvelgiant iš šono atrodo, kad „AlphaTauri“ patys sukūrė savo aerodinamikos filosofiją.“
„Bet kokiu atveju vyksta daug apsikeitimų informacija. Galbūt jie tiesiog vadovaujasi principu „nusipirk viską, ką gali pagal taisykles“ (pavarų dėžę, priekinę ir galinę pakabą), o paskui tobulins vadovaudamiesi savo filosofija.“
„Jie naudoja tą patį vėjo tunelį. Jie tikriausiai naudos tuos pačius CFD dalykus. Todėl yra tikimybė, kad, jei viskas atrodys panašiai, jie galės pradėti su tuo dirbti ir padaryti automobilį konkurencingesnį.“