„Aston Martin“ pristatė 2025 m. F-1 sezonui paruoštą „AMR25“
Arūnas Brasas
2/23/2025


© Aston Martin F1 Team
Antradienį Londone vykusiame renginyje pristačiusi išdažymą, sekmadienį „Aston Martin“ išplatino 2025 m. F-1 sezonui paruošto „AMR25“ automobilio vaizdus.
Tai penktasis F-1 automobilis „Aston Martin“ komandos istorijoje ir paskutinis su „Mercedes“ varikliu, nes nuo kitų metų ekipa naudos „Honda“ motorus.
Fernando Alonso pradės savo trečiąjį sezoną „Aston Martin“ gretose, o jo komandos draugu ir toliau bus ekipos savininko Lawrence‘o Strollo sūnus Lance‘as Strollas.
Po stipraus pasirodymo 2023 metais, pernai komanda atrodė prasčiau, tad buvom imtasi permainų. Andy Cowellas perėmė komandos vadovo pareigas, pakeisdamas Mike‘ą Kracką, kuris dabar eina vyriausiojo lenktynių operacijų vadovo pareigas.
Praėjusį sezoną abu komandos lenktynininkai skundėsi, kad automobilio balansas buvo nenuspėjamas. Komanda teigia, kad „AMR25“ buvo sukurtas taip, kad būtų lengviau valdomas ir mažiau nenuspėjamas.
Dėl šios priežasties „Aston Martin“ daugiausia dėmesio skyrė aerodinamikai. Komandos teigimu, daugiau nei 90 proc. bolido paviršiaus buvo patobulinta. Pakeitimai palietė priekinį ir galinį sparnus, šonines oro angas, viršutinę kėbulo dalį ir dugną.
„Aston Martin“ teigia, kad priekinio sparno pakeitimai skirti padidinti prispaudžiamąją jėgą ir pagerinti automobilio stabilumą posūkiuose. Komanda taip pat pasekė konkurentų tendencija ir pakoregavo šonuose esančias oro angas, kad pagerintų oro srautą link automobilio galo. Tai buvo pasiekta naudojant kompaktiškesnį radiatorių išdėstymą.
A. Cowellas teigia, kad „Aston Martin“ įdėmiai išanalizavo praėjusio sezono pamokas ir atsiliepimus.
„Mes sutelkėme dėmesį į tai, kad Lance‘ui ir Fernando sukurtume lengviau valdomą automobilį, ir įdėjome daug pastangų, kad jis būtų paklusnesnis“, – sakė jis.
„Šiemet mes tikimės labai konkurencingos kovos jau nuo pat sezono pradžios Australijoje, tad žinome, kad lengva nebus. Mūsų tikslai yra realistiški – siekiame nuolat tobulėti visose srityse, ypač atsižvelgiant į tai, kad 2026 metais laukia dideli techniniai reglamentų pokyčiai.“
Didžiulį susidomėjimą kelia ir Adrianas Newey, kuris greitai prisijungs prie „Aston Martin“ komandos. Pastaruosius 20 metų jis dirbo „Red Bull“ ekipoje ir sukūrė daug pergalingų bolidų. A. Newey daugiausia dėmesio skirs „AMR25“ įpėdiniui – bolidui, kuris bus naudojamas 2026 metų sezone.





