„Audi“ išsakė savo poziciją dėl V10 variklių naudojimo „Formulėje-1“

Arūnas Brasas

3/24/2025

Audi F-1
Audi F-1

© Audi AG

„Audi“ išsakė savo poziciją dėl galimo hibridinių variklių atsisakymo ir grįžimo prie V10 motorų.

FIA veda diskusijas su variklių gamintojais dėl galimo perėjimo prie alternatyvios 2026 m. jėgainių koncepcijos - V10 variklių, naudojančių visiškai tvarius degalus, nuo 2028 arba 2029 metų.

Užkulisiuose net buvo imta kalbėti apie tai, kad 2026 m. reglamento būtų galima atsisakyti ir iš karto pereiti prie V10 variklių. Toks sprendimas reikalautų vienbalsio pritarimo – kas atrodo mažai tikėtina. Be to, net jei būtų pasiektas sutarimas dėl tokio žingsnio, jį įgyvendinti būtų beveik neįmanoma dėl sudėtingų aplinkybių. Visi gamintojai, kurie dalyvaus čempionate kitais metais, jau yra sukūrę motorus pagal 2026 m. taisykles ir atlieka jų bandymus.

Nors manoma, kad „Ferrari“ ir „Red Bull“ yra linkusios pritarti perėjimui prie V10 variklių, „Audi“ pareiškė norinti likti prie sutarto 2026 m. variklių reglamento.

„Artėjančios taisyklių permainos, įskaitant naujus hibridinių jėgainių reglamentus, įsigaliosiančius 2026 m. sezone, buvo pagrindinis veiksnys, lėmęs „Audi“ sprendimą įžengti į „Formulę-1“, - rašoma „Audi“ pranešime spaudai.

„Šios jėgainių taisyklės atspindi tuos pačius technologinius pasiekimus, kurie skatina inovacijas „Audi“ automobiliuose.“

Naujos taisyklės ne tik įtikino „Audi“ prisijungti prie „Formulės-1“, bet ir privertė „Honda“ pakeisti savo sprendimą dėl pasitraukimo iš čempionato.

Dabartinės taisyklės numato, kad nauji varikliai turėtų būti naudojami penkerius metus – iki 2030 m. pabaigos. Tačiau FIA atskleidė, kad, siekiant sumažinti išlaidas „Formulėje-1“, nes dabartiniai varikliai yra per brangūs, svarstoma pokyčius įgyvendinti nuo 2028 metų.

Pagal galiojantį susitarimą, norint pereiti prie V10 variklių, reikėtų FIA, FOM ir keturių iš penkių šiuo metu dalyvaujančių gamintojų pritarimo.

Vien „Audi“ nepritarimo teoriškai nepakaktų tam, kad būtų atsisakyta pokyčių. Tačiau FIA vienviečių lenktyninių automobilių direktoriaus Nikolaso Tombazio teigimu, federacija nekeis taisyklių, jei tam nepritars bent vienas gamintojas.

„Svarbiausia elgtis teisingai, nes žmonės jau investavo daug pinigų“, – sakė N. Tombazis.

„Jei devyni žmonės yra už ir vienas prieš, tačiau tas vienas žmogus yra nepelnytai nuskriaustas, mes visada stengsimės jį apsaugoti. Mes nepriimsime sprendimų vien pagal daugumos balsus ir nesakysime „Gerai, darome taip“. Mes siekiame sukurti konsensusą, o jei to nepavyks pasiekti, liksime prie esamos situacijos.“