„Audi“: Le Mane, „Formulėje E“ ir Dakare įgyta patirtis padės mums „Formulėje 1“
Arūnas Brasas
11/19/2025


© Audi AG
„Audi“ „Formulės 1“ vadovai sako, kad įvairiuose čempionatuose ir varžybose įgyta patirtis padės vystyti F-1 projektą.
Pasibaigus šių metų sezonui „Audi“ perims Šveicarijoje įsikūrusią „Sauber“ komandą ir įžengs į „Formulės 1“ čempionatą kitais metais, kai įsigalios naujas techninis reglamentas, naujose jėgainėse elektros galia išaugs nuo 120kW iki 350 kW (469 AG).
Galios santykis tarp vidaus degimo variklio ir elektros motoro bus beveik 50:50. Automobiliai taip pat regeneruos dvigubai daugiau energijos stabdant.
„Audi“ turi patirties elektra varomų automobilių čempionate „Formulėje E“, kur nuo 2015 iki 2021 m. naudojo savo variklius. Gamintojas pasitraukė iš čempionato perėjus prie „Gen2“ automobilių (250 kW). Dabartiniai „Gen3 Evo“ pasiekia iki 400 kW, o būsimi „Gen4“ sieks 600 kW (805 AG).
Energijos valdymas buvo itin svarbus „Formulėje E“, tad tikimasi, kad ši patirtis bus naudinga „Audi“.
„Gal labiau Le Mane, nei „Formulė E“, energijos valdymas tarp vidaus degimo variklio ir elektroninės sistemos yra labiau panašus į naująsias taisykles“, – sakė „Audi“ ir „Sauber Motorsport“ valdybų pirmininkas Gernotas Doellneris.
„Tačiau kalbant apie komponentus, „Formulė E“ yra gana gera mokymosi sritis. Ten turėjome ieškoti, kaip pagerinti efektyvumą ir valdyti energiją.“
„Audi“ lenktyniavo Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC) iki 2016 m., o Le Mano 24 valandų trukmės lenktynes laimėjo 2012–2014 m. su hibridiniu „Audi R18 e-tron quattro“. Šis automobilis turėjo iki 200 kW (268 AG) elektrinės galios.
2024 m. „Audi“ laimėjo Dakaro ralį su savo „RS Q e-tron“, kurio pagrindinė energijos sistema buvo daugiausia elektrinė ir siekė 286 kW (384 AG).
„Jei ir yra kažkas, kas mane teigiamai nustebino prisijungus prie „Audi“, tai tikrai ekspertizė ir kompetencija hibridinėse sistemose, nes jos buvo vystomos tiek Dakare, tiek „Formulėje E“, – sakė Mattia Binotto, kuris nuo 2024 m. rugpjūčio vadovauja „Audi“ F1 projektui.
„Tai tikrai didelis privalumas mūsų „Formulės 1“ projektui, tad tikiuosi, jog tai neabejotinai, suteiks mums pranašumą.“


