B. Ecclestone‘as neigia, kad buvo bandoma nuslėpti „Crashgate“ skandalo detales

Arūnas Brasas

9/25/2025

Bernie Ecclestone'as
Bernie Ecclestone'as

Buvęs „Formulės 1“ vadovas Bernie Ecclestone’as paneigė, kad praeityje buvo bandyta nuslėpti „Crashgate“ skandalo detales, kurios bus nagrinėjamos Felipe Massos iškeltoje byloje.

Brazilas kreipėsi į Jungtinės Karalystės teismus, reikalaudamas atlyginti „moralinę“ ir „reputacinę“ žalą po to, kai vokiečių leidinys „F1-Insider“ paskelbė interviu, kuriame B. Ecclestone’as prasitarė, kad jis ir tuometinis FIA prezidentas Maxas Mosley žinojo visas suklastotų lenktynių detales.

2008 m. Singapūro „Grand Prix“ į sporto istoriją pateko dėl lenktynių metu įvykusios avarijos. Tada Fernando Alonso triumfavo startavęs tik iš 15-os pozicijos, pasinaudodamas saugos automobilio faze, kurią sukėlė jo komandos draugo Nelsono Piquet jaunesniojo avarija.

Vėliau paaiškėjo, kad N. Piquet buvo liepta tyčia sudaužyti bolidą, kad trasoje pasirodytų saugos automobilis, o tai suteikė F. Alonso galimybę laiku atlikti sustojimą ir pakilti į rikiuotės priekį.

F. Massa, tuo metu pirmavęs lenktynėse, taip pat atliko sustojimą, tačiau jis iš savo vietos pajudėjo nesaugiai – su dar prijungta degalų žarna.

Brazilas finišavo tik 13-as, o taškai, kuriuos greičiausiai būtų pelnęs be šio incidento, būtų užtikrinę jam pasaulio čempiono titulą tais metais. Vietoje to jis pralaimėjo Lewisui Hamiltonui dramatiškose paskutinėse sezono lenktynėse Brazilijoje.

Prieš porą metų paskelbtas „F1-Insider“ interviu su B. Ecclestone‘u paskatino F. Massą kreiptis į teismą, kuris jo bylą nagrinės spalio 28 dieną.

„Atsakomybė yra raktas, norint užkirsti kelią būsimoms apgaulėms“, – sakė F. Massa, duodamas interviu laikraščiui „The Times“.

„Tie, kuriems patikėta saugoti sportą, tiesiogiai pažeidė savo pareigas, todėl jiems negalima leisti pasipelnyti iš savo netinkamo elgesio.“

„Toks elgesys yra nepriimtinas bet kurioje gyvenimo srityje, ypač sporte, kurį seka milijonai žmonių, įskaitant vaikus.“

„Mes darysime viską, kad pasiektume teisingą rezultatą – man, Brazilijos automobilių sportui ir visam sportui.“

Buvęs čempionato vadovas B. Ecclestone’as, pasitraukęs po to, kai komercijos teisių savininke tapo „Liberty Media“, neigia, kad jis ar 2021 m. miręs M. Mosley žinojo visas skandalo detales ir bandė jas nuslėpti.

„Niekas pasaulyje negalėjo pakeisti ar atšaukti tų lenktynių“, – sakė jis duodamas interviu „The Times“. „Visada atsiras kas nors, kas norėtų atšaukti varžybas, jei tik galėtų.“

„Bandymas įtikinti FIA prezidentą sušaukti specialų posėdį, kad FIA galėtų atšaukti lenktynes – tam paprasčiausiai nebuvo numatyta jokių galimybių. Maxas žinojo, kad tuo metu nebuvo pakankamai įrodymų ką nors daryti. Viskas prasidėjo tik tada, kai Nelsonas nusprendė prabilti sužinojęs, kad kitam sezonui negaus vietos.“

„Maxas nesakė, kad turime tai nuslėpti – tik kad tai neigiamai atsilieptų „Formulės 1“ įvaizdžiui.“

B. Ecclestone’as taip pat teigė, kad jo komentarai „F1-Insider“ buvo klaidingai interpretuoti dėl kalbos barjero.

„Tai buvo interviu, kurį daviau vienam vokiečiui“, – aiškino jis. „Tuo metu jo anglų kalba nebuvo gera, jis užsirašinėjo, o paskui visa tai perėmė kažkas Anglijoje.“

„Mano, FIA ir F-1 teisininkai nesupranta, kaip šis klausimas apskritai gali būti nagrinėjamas teisme.“