B. Faminas: finansinės taisyklės skatina pereiti prie klientės statuso


© Renault SAS / Alpine
„Alpine“ komandos vadovas Bruno Faminas teigia, kad čempionate galiojančios finansinės taisyklės skatina gamintoją atsisakyti savo gamybos variklių ir pirkti motorus iš kito gamintojo.
Prancūzas šio mėnesio gale pasitrauks iš F-1 komandos vadovo posto ir visą dėmesį sutelks į Viry-Chatilloną, kur „Renault“ gamina variklius.
Šią vasarą ėmė sklisti gandai, kad prancūzai nusprendė atsisakyti savo gamybos variklių ir ateityje naudoti kito gamintojo motorus.
Kalbėdamas tinklalaidėje „Beyond the Grid“, B. Faminas teigė, kad apsvarstyti tokį variantą gamintoją paskatino dabar čempionate galiojančios taisyklės.
„Faktas, kad dabartinis verslo modelis, jei jį galime taip pavadinti, yra truputi keistas“, - sakė B. Faminas.
„Mes žinome, kad pagal „Konkordo“ susitarimą yra atitinkama prizinio fondo sistema. Taip pat yra FIA nustatytos sportinės ir finansinės taisyklės, pagal kurias kiekvienas gamintojas privalo parduoti savo variklius komandoms už tam tikrą kainą.“
Nuo 2021 m. gamintojams yra uždrausta tobulinti savo variklius, tačiau jiems leidžiama ruoštis 2026 m., kuomet įsigalios naujos variklių taisyklės.
B. Famino teigimu, atsisakiusi variklių gamybos ir pradėjusi naudoti varžovų sukurtus motorus, komanda ir „Renault“ sutaupys daug pinigų.
„Atsižvelgus į tai, kiek skiriama pinigų variklių gamybai bei jų tobulinimui ir palyginus su tuo, kiek kainuoja pirkti motorus iš kito gamintojo, skirtumas yra didžiulis. To skirtumo negali kompensuoti jokia prizinio fondo suma, nes ji atitenka komandai, o ne gamintojui. Mes nekalbame apie galios skirtumą, mes kalbame apie pinigus.“
„Kalbant apie skirtumus, nėra jokios paslapties, ta informacija yra oficiali ir vieša. Biudžeto lubos, nustatyta pinigų suma, kurią gali išleisti variklių gamintojas ir nustatyta variklių kaina, ši informacija taip pat yra vieša. 120 mln. eurų vienu atveju ir 17 mln. kitu atveju, kažkas panašaus.“