B. Rahalas: gavusi leidimą lenktyniauti F-1, „Andretti“ susidurs su nemažai sunkumų


© Penske Entertainment: Chris Owens
„IndyCar“ komandos savininkas ir buvęs F-1 „Jaguar“ komandos vadovas Bobby Rahalas mano, kad gavusi leidimą lenktyniauti „Formulėje-1“, amerikiečių „Andretti“ komanda susidurs su įvairiais iššūkiais ir problemomis.
Nors FIA palaimino „Andretti“ norą lenktyniauti F-1, liko įveikti sunkiausią iššūkį – susitarti su „Formulės-1“ valdžia (FOM) dėl komercinės sutarties. Jei federacija į naujos komandos debiutą čempionate žiūri teigiamai, tai dauguma F-1 komandų priešinasi naujos ekipos atėjimui. Ir tai stebina B. Rahalą.
„Aš to nesuprantu. Tikrai nėra daug simpatijų ar meilės tarp dabartinių F-1 komandų savininkų“, – sakė B. Rahalas.
„Galima galvoti, kad jie turėtų džiaugtis, nes Andretti vardas nori ateiti į „Formulę-1“, ypač dėl to, kad būtų sukurta potenciali auditorija Šiaurės Amerikoje. Galima galvoti, kad jie dėl to stengsis. Bet „Formulė-1“ yra labai eurocentriška ir labai saugoma. Viskas sukasi apie tai, kas naudinga jiems, o ne sporto sirgaliams.“
B. Rahalas teigiamai vertina „Andretti“ norą varžytis F-1, bet pats neturi planų į čempionatą įžengti su savo komanda.
„Man 70 metų, aš tam jau per senas. Jei noriu sudalyvauti „Formulėje-1“, tiesiog nuvykstu pasižiūrėti lenktynių.“
„Tai toks žiaurus verslas, palyginti su automobilių sportu čia, Amerikoje. Tai labai uždara visuomenė, bet ji tokia buvo dar tada, kai aš joje dirbau. Tai tiesiog kitoks požiūris. Dėl Dievo meilės, juk „General Motors“ nori įžengti į „Formulę-1“. Galbūt tai yra derybų dalis, kurios tikslas – priversti „Andretti“ investuotojus ir „General Motors“ sumokėti dar daugiau, nei jie jau buvo pasirengę mokėti. Bet, kaip jau sakiau, galima galvoti, kad jie turėtų dėl to džiaugtis, jog nauja komanda su gamintoju nori įžengti į čempionatą, bet neatrodo, kad būtų toks didelis susidomėjimas.“
Jei „Andretti“ komandai vis dėlto pavyks susitarti ir po kelių metų ji startuos „Formulėje-1“, B. Rahalas mano, kad kaip naujokė, amerikiečių ekipa susidurs su daug iššūkių.
„Kai dirbau „Formulėje-1“ su „Jaguar“, tokios komandos kaip „Red Bull“, „Ferrari“ ir „Mercedes-Benz“ buvo brandžios organizacijos, turinčios milžiniškus atlyginimų fondus. Prisiminkite, kadaise buvo „Toyota“. Tokio didelio koncerno komanda ne vienerius metus varžėsi „Formulėje-1“, tačiau gerų rezultatų jiems taip ir nepavyko pasiekti, o tai gana sunku įsivaizduoti.“
„Vienas didžiausių iššūkių, su kuriais susidūrėme „Jaguar“ komandoje, buvo prieiga prie personalo, nes buvome nauja komanda, kai tuo tarpu kitos ekipos čempionate jau buvo praleidusios 30-40 metų. Kas norės pereiti pas naujokus? Juk gali likti komandoje, kuri yra laimėjusi 15 čempionų titulų ar dar kokių nors kitokių pasiekimų. Didžiausias iššūkis būtų rasti tinkamus žmones.“