BMW artimiausioje ateityje nestartuos „MotoGP“ čempionate
Arūnas Brasas
8/8/2025


© BMW AG
BMW pripažino, kad artimiausioje ateityje tikrai nestartuos „MotoGP“ čempionate.
Kol trys Europos gamintojai „Ducati“, KTM ir „Aprilia“ varžosi „MotoGP“, vokiečių BMW skina pergales Pasaulio „Superbike“ (WSBK) čempionate.
Apie vokiečių atėjimą į stipriausią čempionatą buvo kalbama ne kartą. Paskutinį kartą apie tai imta kalbėti 2022 m., kai „Suzuki“ paskelbė apie pasitraukimą. O apie paskutinį vokiečių bandymą įžengti į „MotoGP“ daugelis net nežinojo. Tai vyko šių metų pradžioje – BMW mėgino įsigyti KTM lenktynių padalinį. Tačiau sandoris neįvyko, nes KTM kontrolę perėmusi „Bajaj“ leido austrams tęsti savo lenktynių programą.
Po nesėkmingo bandymo, panašu, kad BMW atidėjo bet kokius planus artimiausioje ateityje įžengti į „MotoGP“, ypač po to, kai Toprakas Razgatlioglu nusprendė pereiti į „Yamaha“ ir kitais metais lenktyniauti „MotoGP“.
„BMW Motorrad“ generalinis direktorius Markusas Flaschas liepos mėnesį duotame interviu „Motor Cycle News“ buvo atviras debiuto idėjai, bet paklaustas, ar BMW įžengs į „MotoGP“ 2027 metais, kai įsigalios naujas techninis reglamentas, jis sakė: „Galutinio sprendimo dar nepriėmėme. Tokiam visiškai naujam projektui laiko jau būtų mažai.“
„MotoGP“ klausimas svarstomas jau seniai ir galiu patikinti, kad galutinis atsakymas dar nepateiktas“, – sakė vokietis.
Pradėjus naudoti 850 cm³ variklius, sumažinus aerodinamikos įtaką, panaikinus aukščio reguliavimo įrenginius ir atsiradus naujam padangų tiekėjui, 2027 m. gamintojai viską pradės nuo švaraus lapo. Tai būtų ideali proga naujam gamintojui, tokiam kaip BMW, įžengti į čempionatą.
M. Flaschas pripažino, kad BMW dar nepradėjo jokio „MotoGP“ projekto.
„Pirmiausia priimsime strateginį sprendimą, tada nuspręsime, kuria kryptimi judėsime toliau. Tai padaryti 2027 m. mums bus neįmanomą“, – pareiškė jis.
„Nuolat dirbame prie savo automobilių sporto strategijos: GP yra viena iš galimybių, bekelė – kita, o WSBK mums sekasi gana gerai. Tad prašau duoti mums dar kelis mėnesius, ir tada pateiksime atsakymą“.
Be T. Razgatlioglu pasitraukimo, dar viena priežastis, kodėl BMW gali priimti neigiamą sprendimą, yra „Dorna“ sprendimas po „Suzuki“ pasitraukimo apriboti „MotoGP“ dalyvių skaičių iki 22 motociklų (11 komandų). Iš jų penkios yra gamyklinės.
„Dorna“ generalinis direktorius Carmelo Ezpeleta yra sakęs, kad jei BMW nori prisijungti prie „MotoGP“, gamintojas turi tai padaryti bendradarbiaudamas su viena iš esamų privačių komandų.
Nors „BMW Motorrad“ vadovas sako, kad „2027 m. mums lenktyniauti „MotoGP‘ bus neįmanoma“, galimas Herve‘o Poncharalo vadovaujamos „Tech3“ komandos pardavimas investuotojų grupei, kuriai vadovauja Guentheris Steineris, galėtų atverti duris BMW į „MotoGP“, Vis dėlto dabar toks žingsnis atrodo neįmanomas.