Buvęs „Alpine“ vadovas: varžovai nesilaikė „džentelmenų susitarimo“

automotosport.lt

1/7/2024

Alpine F-1
Alpine F-1

© Renault SAS / Alpine

Buvęs F-1 „Alpine“ komandos vadovas Otmaras Szafnaueris teigia, kad varžovai nesilaikė „džentelmenų susitarimo“, kuris būtų leidęs variklių gamintojui „Renault“ sumažinti motoro galios deficitą.

Šių metų pradžioje FIA, atlikusi keturių variklių analizę, nustatė, kad „Renault“ variklis, palyginus su „Ferrari“, „Honda“ ir „Mercedes“, yra 20-33 AG silpnesnis.

Tai paskatino diskusiją dėl galios suvienodinimo programos, kuri būtų įdiegta siekiant suteikti „Renault“ galimybę panaikinti tai, ką FIA pavadino „žymiu pajėgumo skirtumu“.

Apie tai jau buvo užsiminta anksčiau, po to, kai „Formulė-1“ nusprendė 2021 m. pabaigoje įvesti variklių tobulinimo proceso įšaldymą, kad „Red Bull“ galėtų ir toliau naudoti iš sporto pasitraukiančios „Honda“ variklius be jokių kliūčių, o dabartiniai gamintojai būtų skatinami atkreipti dėmesį į naujas 2026 m. taisykles.

Nepaisant to, kad „Alpine“ sulaukė FIA palaikymo, ji atsisakė galimybės suvienodinti variklių galią ir sutelkė dėmesį į 2026 m. projektą.

O. Szafnaueris pabrėžė, kad „Alpine“ varžovai nesuteikė „Renault“ galimybės panaikinti galios deficitą, ir tvirtina, kad komanda du sezonus kentės nuo to, jog turi silpniausią variklį.

„FIA turi visus duomenis ir, manau, kad būtent per paskutinį mano F-1 komisijos posėdį FIA įtraukė šį klausimą į darbotvarkę“, - aiškino jis, duodamas interviu Peteriui Windsorui.

„Kai variklių taisyklės buvo tokios, kai reikėjo įšaldyti tobulinimo procesą, kad „Red Bull“ galėtų naudoti „Honda“ variklį, aš ten nedalyvavau, bet buvo džentelmenų susitarimas - jei visų gamintojų jėgainių galia skirsis procentais, bus imtasi priemonių, kad visų galia būtų suvienodinta. Kad „Renault“ variklis galia nusileidžia kitų gamintojų motorams pripažino pati FIA.“

„Turėjome vieną susitikimą, kuriame „Renault“ vardu gana atkakliai įrodinėjau, kad kiti variklių gamintojai padarytų būtent tai, ką žadėjo, kai buvo įšaldytas motorų tobulinimo procesas. „Formulėje-1“ kartais verta laikytis džentelmenų susitarimo, o kartais ne. Manau, kad tas deficitas, vien dėl to, kad dabar jį tikrai sunku sumažinti, išliks tikriausiai iki 2026-ųjų. Taigi, dar dveji metai.“

Praėjusių metų vasarą iš „Alpine“ pasitraukęs O. Szafnaueris mano, kad komandai bus neįmanoma tapti lydere, nes dabartinis variklis stokoja galios.

„Visi dirbome kaip viena komanda, tačiau problema yra ta, kad variklio tobulinimo procesas yra įšaldytas“, - pridūrė jis.

„Jūs negalite nieko padaryti. Pakeitimus galite daryti tik dėl patikimumo, o tai nesuteikia daug laisvės siekiant padidinti variklio galią. Tad jei turite tokią problemą, bus sunku ją išspręsti. Taigi, kad būtumėte konkurencingi rikiuotės priekyje, važiuoklė, lenktynininkai ir visa kita turi būti daug geresni už kitus, kad kompensuotų variklio galios trūkumą. Jiems tai padaryti bus tiesiog neįmanoma.“