C. Horneris atskleidė, kodėl „Red Bull“ prarado kelis svarbius specialistus


© Getty Images / Red Bull Content Pool
„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris atskleidė, kad dėl galiojančių finansinių taisyklių komanda negalėjo savo gretose išlaikyti kelių aukštas pareigas užimančių specialistų.
Čempionės titulą ginanti komanda dabar išgyvena restruktūrizacijos laikotarpį, kadangi dalis jos specialistų nusprendė savo karjeras tęsti kitose F-1 komandose.
Kaip jau buvo skelbta anksčiau, vyriausias technikos specialistas Adrianas Newey pereis į „Aston Martin“, sporto direktorius Jonathanas Wheatley taps „Sauber“ ekipos vadovu, o Willas Courtenay prisijungs prie „McLaren“ ir taps jos sporto direktoriumi.
Dalis tokį specialistų „nutekėjimą“ į kitas komandas vertina kaip rimtą „Red Bull“ ekipos problemą. Tačiau tai, jog specialistai pereina iš vienos komandos į kitą F-1 pasaulyje nėra nieko naujo ar neįprasto.
Pagal galiojančias F-1 finansines taisykles, į nustatytas biudžetų lubas patenka visų specialistų atlyginimai, išskyrus trijų daugiausiai uždirbančių. Nors nėra skelbiama kas tie trys daugiausiai uždirbantys „Red Bull“ specialistai, manoma, kad nei J. Wheatley, nei W. Courtenay tarp jų nepatenka.
C. Horneris teigia, kad laikantis finansinių taisyklių, komandai yra sunku išlaikyti aukštas pareigas užimančius specialistus savo gretose.
„Negalite turėti Galakto, nes tiesiog negalite sau to leisti. Turite atsižvelgti į kainos ir kokybės santykį, o tai verčia priimti tikrai sunkius sprendimus“, - kalbėjo C. Horneris.
„Tai tikrai nėra lengva. Jonathanas buvo labai geras sporto direktorius. Bet tuo pačiu jis buvo brangus komandos turtas. Taigi, teko viską pasverti. Kai žmogus sulaukia pasiūlymo iš „Audi“, tu pagalvoji ir pasiūlai jam sutikti su pateiktu pasiūlymu, nes atsižvelgus į dabar galiojančias taisykles, žinai savo galimybes. Tad jei žmogus sulaukia galimybės užimti aukštesnes pareigas ir uždirbti daugiau pinigų, pirmyn.“
C. Horneris pridūrė, kad puikiai supranta žmones, kuri siekia karjeros ir nori daugiau uždirbti. Jis taip pat įžvelgia teigiamų dalykų dabartinėje situacijoje. Anot jo, taip atsiveria naujos galimybės iki šiol žemesnes pareigas užėmusiems specialistams.
„Jonathanas čia praleido daug metų, tačiau jam pasitaikė galimybė tapti kitos komandos vadovu. Čia jis nebūtų sulaukęs tokios galimybės. Kadangi jis nusprendė judėti toliau į priekį, kitiems atsirado galimybė pakilti laipteliu aukščiau. Turi būti evoliucija.“
„Tą patį galima pasakyti ir apie Willą Courtenay. Jis čia dirbo 20 metų. Mes kalbėjomės apie užimamas pareigas. „McLaren“ jam pasiūlė aukštesnes pareigas ir labai didelį atlyginimą. Tokiu atveju belieka pasakyti: „Sėkmės ir pirmyn“. Bet tuo pačiu tai puiki galimybė Hannah Schmitz pakilti laipteliu aukštyn. Jei čia ji nebūtų sulaukusi tokios galimybės, kažkas kitas būtų į ją nusitaikęs. Tad bet kurioje organizacijoje turi būti evoliucija.“
Kalbėdamas apie A. Newey, C. Horneris sakė, kad su juo situacija buvo kitokia.
„Apie galimą Adriano pasitraukimą diskutavome dar 2023 m. Manau, kad jo mintyse kilo tam tikrų prieštaravimų. Pagal mūsų susitarimą, 2025 m. jis turėjo pasitraukti iš F-1 projekto ir tapti tiesiog mentoriumi. Priešingu atveju būčiau praradęs kitus technikos skyriaus vyrukus kai kurioms varžovėms.“
„Bet panašu, kad Adrianas nusprendė, jog jo karjerą F-1 dar nebaigta. Taigi, jis priėmė sprendimą tik dėl jam suprantamų priežasčių. Mes negalėjome jam pasiūlyti to, ką jam pasiūlė „Aston Martin“. Aš jį puikiai suprantu ir tikrai jo dėl to nekaltinu.“