C. Horneris siūlo keisti Monako trasos konfigūraciją

Arūnas Brasas

5/26/2025

Monakas lenktynes
Monakas lenktynes

© Getty Images / Red Bull Content Pool

„Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris mano, kad vienintelis būdas padidinti lenkimų skaičių Monake yra trasos konfigūracijos keitimas.

Šių metų lenktynėms „Formulė-1“ įvedė naują privalomą dviejų sustojimų taisyklę, pagal kurią visi sportininkai lenktynių metu turėjo panaudoti tris padangų komplektus. Ši taisyklė atsirado reaguojant į 2024 m. įvykius, kai dauguma lenktynininkų padangas pasikeitė sustabdžius lenktynes.

Naujoji taisyklė sulaukė įvairių nuomonių iš lenktynininkų, ekspertų ir sporto fanų. Nors „Red Bull“ vadovas mano, kad tai padarė lenktynes „įdomesnes“, jis pripažįsta, kad norint išspręsti Monako GP problemas, reikia padaryti daugiau.

„Sakyčiau, kad situacija buvo geresnė“, - sakė C. Horneris. „Iš strateginės pusės buvo įdomiau, buvo daugiau netikėtumo, tikrai geriau nei tai, ką matėme pernai, kai viskas buvo tiesiog paradas.“

Nors įvedus naują taisyklę buvo tikimasi pagyvinti lenktynes, sporto sirgaliai varžybų metu daug lenkimų nepamatė. Tad C. Horneris ragina imtis radikalesnių veiksmų ir keisti trasos konfigūraciją.

„Manau, tai vienintelis būdas norint padidinti lenkimų skaičių“, - sakė „Red Bull“ vadovas.

„Nemanau, kad mačiau bent vieną lenkimą. Reikia pabandyti sukurti ilgesnę stabdymo zoną – gal išvažiavus iš tunelio ar pirmame posūkyje. Jei būtų įmanoma kažkur trasoje pailginti stabdymo zoną, turėtume rimtai tai išnagrinėti.“

Pirmoji Monako trasos versija buvo sukurta 1920-aisiais ir ilgą laiką išbuvo beveik nepakitusi.

Bėgant metams, trasa šiek tiek keitėsi kartu su pačiu Monaku – atsirado naujų posūkių prie baseino zonos, šiek tiek pakeista posūkių seka prie „Rascasse“.

Tuo tarpu dabartiniai „Formulė-1“ automobiliai stipriai skiriasi nuo tų, kuriais buvo lenktyniaujama 1950 m. Bolidai dabar yra apie puse metro platesni nei prieš 75 metus, o ratų bazė – metru ilgesnė. Būtent dėl platėjančių ir ilgėjančių F-1 automobilių, o ne pačios trasos, kilo problema, su kuria dabar susiduriama.

„Automobiliai dabar tokie dideli, kad praktiškai nėra šansų jiems važiuoti vienas greta kito“, - pridūrė C. Horneris.

F-1 bando spręsti problemą. Įsigaliojus naujoms taisyklėms automobiliai sumažės. Pagal naują reglamentą bolido ratų bazė sumažės nuo 3600 mm iki 3400 mm, o plotis nuo 2000 mm iki 1900 mm. Svorį tikimasi sumažinti 4 procentais, tačiau komandoms tai pasiekti bus rimtas iššūkis.