„Cadillac“ gali naudoti „Ferrari“ automobilio pakabą

Arūnas Brasas

2/10/2025

Cadillac Formulė-1
Cadillac Formulė-1

© Cadillac

Sutartį dėl pavarų dėžių ir variklių pasirašiusi „Cadillac“ svarsto galimybę kitais metais taip pat naudoti „Ferrari“ sukurtą automobilio pakabą.

Po to, kai paaiškėjo, jog amerikiečių ekipa pasirašė preliminarią sutartį su FOM dėl dalyvavimo „Formulėje-1“, po kurio laiko buvo pranešta apie sutartį, kurią jie pasirašė su „Ferrari“ dėl italų sukurtų pavarų dėžių ir variklių naudojimo. Amerikiečiai juos planuoja naudoti bent iki 2028 m., kol sukurs ir pagamins savo motorus.

Teigiama, jog „Cadillac“ dabar svarsto praplėsti partnerystę su „Ferrari“ ir nuo kitų metų taip pat naudoti italų sukurtą automobilio pakabą. Jei toks sprendimas bus priimtas, ji paseks kitos JAV ekipos „Haas“ pavyzdžiu, kuri nuo debiuto čempionate 2016 m. naudoja „Ferrari“ sukurtus variklius, pavarų dėžes ir automobilio pakabą.

Nusprendę nekurti automobilio pakabos, o pirkti ją iš italų, amerikiečiai galės sutelkti dėmesį į kitas sritis ir ruoštis debiutui 2026 m. sezone.

F-1 čempionate yra kelios komandos, kurios automobiliuose naudoja ne savo sukurtą pakabą. Be jau minėtos „Haas“, dalį automobilio elementų iš „Red Bull“ perka „Racing Bulls“. O „Aston Martin“ naudoja „Mercedes“ sukurtą automobilio pakabą, pavarų dėžes ir variklius.

Gavusi leidimą kitais metais startuoti čempionate, „Cadillac“ jau yra atidžiai stebima. Ji turi keletą pranašumų kuriant ir gaminant savo pirmąjį F-1 automobilį, nes jai taikomi mažesni apribojimai dirbant vėjo tunelyje ir su CFD nei kitoms komandoms.

Nors „Cadillac“ privalo laikytis 2025 m. biudžeto apribojimų, ji, kaip ir prasčiausia praėjusio sezono komanda „Sauber“, galės daugiau praleisti laiko vėjo tunelyje.

Amerikiečių ekipa turi ir dar vieną pranašumą. Jei dabartinės komandos savo resursus turi paskirstyti 2025 m. ir 2026 m. projektams, tai „Cadillac“ visą savo dėmesį ir resursus skirs tik 2026 m. bolidui, kuris bus sukurtas pagal naujas taisykles.