„Cadillac“ sieks pasirašyti sutartį su „Ferrari“, svarstys C. Hertos kandidatūrą

Arūnas Brasas

11/26/2024

Coltonas Herta IndyCar Andretti
Coltonas Herta IndyCar Andretti

© Penske Entertainment: Joe Skibinski

Debiutui „Formulėje-1“ besiruošianti „Cadillac“ komanda sieks pasirašyti su „Ferrari“ dėl variklių tiekimo bei svarstys lenktynininko Coltono Hertos kandidatūrą.

Vakar „Formula One Management“ (FOM) paskelbė, kad pasiekė principinį susitarimą su FIA ir „General Motors“, kurios prekinis ženklas „Cadillac“ ketina startuoti čempionate 2026 m.

Būtent tai metais „Formulėje-1“ įsigalios naujos važiuoklės ir variklių taisyklės. Šiuo metu „Ferrari“ tiekia variklius savo komandai ir dar dviem ekipoms, tačiau jos partnerystė su „Sauber“ baigsis po 2025 metų, kai komandą perims „Audi“.

Į F-1 besiruošiantis įžengti amerikiečių gamintojas savo gamybos variklius ketina naudoti nuo 2028 m. O iki tol tikisi pasirašyti sutartį su „Ferrari“ ir naudoti italų motorus. Apie tai prakalbo F-1 čempionas, „GM/Cadillac“ konsultantas Mario Andretti.

„Tai mūsų tikslas, ir tai įvyks“, – apie variklius kalbėjo amerikietis, duodamas interviu NBC. „Dėl „Ferrari“ variklių dar nėra galutinai nuspręsta, tačiau tai mūsų tikslas ir pageidavimas.“

M. Andretti taip pat atskleidė, kad komanda svarstys C. Hertos kandidatūrą. Amerikietis lenktyniauja „IndyCar“ čempionate, kuriame šiemet sezoną baigė užėmęs antrą vietą.

„Jo kandidatūrą tikrai svarstysime“, – tęsė M. Andretti. „Manau, reikia palikti visus galimus variantus, nes visas ateinantis sezonas bus toks, kur mes dar nebūsime žaidėjai.“

„Cadillac“ perėmė pernai pateiktą Michaelo Andretti paraišką prisijungti prie „Formulės-1“. Nors FIA ją patvirtino, FOM pasielgė priešingai - ją blokavo sausio mėnesį. M. Andretti tėvas Mario teigia tiksliai nežinantis, kodėl komercijos teisių savininkė „Liberty Media“ pakeitė savo poziciją.

„Galėčiau prisiminti kai kuriuos įvykius ir detales, bet dalis jų buvo nemalonūs ir aš nenoriu apie tai kalbėti. Visa tai jau praeityje. Mes tiesiog žiūrime į priekį. Tai įvyko, ir tai įvyko tinkamai. Visi patenkinti, įskaitant mano sūnų Michaelą. Tai svarbiausia. Niekas nebuvo sumenkintas ir nenukentėjo.“

M. Andretti sakė, kad jo vaidmuo „Cadillac“ F-1 projekte bus panašus į Niki Laudos vaidmenį „Mercedes“ ekipoje iki jo mirties 2019 metais.

„Akivaizdu, kad jie bando pasinaudoti mano patirtimi ir mano įžvalgomis tiek renkant lenktynininkus, tiek specialistus. Šis sportas yra mano šeima. Aš nuolat buvau susijęs su daugeliu dalykų, ir tai tęsiasi. Nenoriu konkretaus darbo, kur turėčiau kiekvieną dieną kažkam atsiskaityti. Man to nereikia ir nenoriu. Tačiau džiaugiuosi galėdamas dalyvauti daugelyje svarbių sprendimų. Tai mano rodeo.“