Chaotiškose lenktynėse Detroite – antroji sezone S. Dixono pergalė

Arūnas Brasas

6/2/2024

Scottas Dixonas Ganassi IndyCar
Scottas Dixonas Ganassi IndyCar

© Penske Entertainment: Joe Skibinski

Pasirinkęs tinkamą taktiką ir išnaudojęs įvykius trasoje, „Ganassi“ komandos sportininkas Scottas Dixonas triumfavo Detroito miesto trasoje surengtose „IndyCar“ lenktynėse ir tapo čempionato lyderiu.

Varžybas sėkmingai iš pirmos vietos pradėjo kvalifikacijos nugalėtojas Coltonas Herta. Bet vos prasidėjus lenktynėms, į trasą išvažiavo saugos automobilis. Jo prireikė po to, kai neišvengęs kontakto su varžovu trasoje apsisuko Willas Poweris, o už jo užstrigo grupė sportininkų.

Australas tęsė pasirodymą, bet turėjo pasukti į techninio aptarnavimo zoną pasikeisti galinio sparno, o Felixas Rosenqvistas pradurto rato.

Iš antros vietos startavęs Alexas Palou, varžybų pradžiai pasirinkęs panaudotas minkšto mišinio padangas, lenktynes pratęsus ėmė ristis rikiuote žemyn ir jau 12-ame rate atliko savo pirmąjį sustojimą.

Vėliau trasoje įvyko keli incidentai: Santino Ferrucci kliudė ir apsuko Helio Castronevesą, o Scottas McLaughlinas, nesuvaldęs automobilio, trenkėsi į apsauginę sieną, bet tęsė pasirodymą.

Lenktynės anksti baigėsi čempionato naujokui Kyffinui Simpsonui, kuris pirmoje varžybų pusėje pasitraukė dėl variklio gedimo.

Lenktynių lyderis C. Herta savo pirmąjį sustojimą atliko tik 35-ame rate. Amerikiečiui tai padarius, į pirmąją vietą pakilo tik iš 11-os vietos startavęs Christianas Lundgaardas.

Pradėjus lyti, daugelis sportininkų nusprendė pasukti į techninio aptarnavimo zoną pasikeisti padangų. Tuo tarpu C. Lundgaardas, Kyle‘as Kirkwoodas ir S. Dixonas nusprendė rizikuoti ir liko trasoje su „slick“ tipo padangomis.

Lenktynes pratęsus 41-ame rate, į pirmą vietą pakilo C. Lundgaardą aplenkęs K. Kirkwoodas. Bet W. Poweriui vėl sudalyvavus incidente, trasoje dar kartą pasirodė saugos automobilis.

Nespėjus varžybų pratęsti, trasoje vėl prireikė saugos automobilio. Šį kartą po to, kai lenkdamas A. Palou už trasos ribų išlėkė ir sustojo C. Herta.

53-ame rate vėl trasoje prireikė saugos automobilio, nes vos spėjus pratęsti lenktynes, kontakto neišvengė ir ant Romaino Grosjeano automobilio užvažiavo C. Lundgaardas. Už šį incidentą danas gavo pravažiavimo pro techninio aptarnavimo zoną baudą.

Vėliau, kai dauguma sportininkų atliko savo paskutiniuosius sustojimus, į pirmąją vietą pakilo anksčiau už varžovus padangas pasikeitęs S. Dixonas.

Po kurio laiko trasoje vėl pasirodė saugos automobilis, kai trečiame posūkyje apsisuko „Indy 500“ varžybų nugalėtojas Josefas Newgardenas, o į jį atsitrenkė čempiono titulą ginantis A. Palou. Abu sportininkai tęsė pasirodymą, bet po kelių ratų J. Newgardenas trenkėsi į apsauginę sieną ir apgadino galinę automobilio pakabą.

Iki finišo likus 20 ratų, lenktynėse pirmavo S. Dixonas, o nuo jo tik 2 sek. atsilikinėjo jo komandos draugas Marcusas Armstrongas. O už jų nugaros vyko kova dėl trečios vietos. Turėjęs geresnes padangas ir daugiau degalų, Marcusas Erikssonas aplenkė K. Kirkwoodą ir pakilo į prizininkų trejetą.

Kadangi priekyje važiavę S. Dixonas ir M. Armstrongas važiavo lėčiau, nes taupė degalus, tuo naudojosi ir greitai juos pavijo M. Erikssonas.

Iki finišo likus mažiau nei penkiems ratams, M. Erikssonui pavyko aplenkti M. Armstrongą ir pakilti į antrą vietą. Švedas po to dar bandė pavyti lenktynių lyderį, tačiau tam jam pritrūko laiko. S. Dixonas triumfavo lenktynėse, antroje vietoje likusį M. Erikssoną įveikęs tik 0,8 sek.

Ant paskutinio apdovanojimų pakylos laiptelio užlipo M. Armstrongas. Geriausiam praėjusio sezono naujokui, tai kol kas aukščiausias pasiekimas „IndyCar“ karjeroje.

Kovą dėl prizinės vietos pralaimėjęs K. Kirkwoodas liko ketvirtas, o penketuką užbaigė geriausiai tarp „McLaren“ sportininkų pasirodęs Alexanderis Rossi.

Keliuose incidentuose sudalyvavęs ir teisėjų baustas W. Poweris sugebėjo finišuoti šeštoje vietoje. Už jo nugaros finišo liniją kirto antrasis „McLaren“ ekipos narys Patricio O‘Wardas.

Tik iš 22-os pozicijos startavęs Felixas Rosenqvistas atliko net 26 lenkimus ir finišavo aštuntas. O dešimtuką užbaigė kontaktų su varžovais neišvengę S. Ferrucci ir Theo Pourchaire‘as.

Varžybų metu saugos automobilis trasoje buvo pasirodęs net 8 kartus, o sportininkai važiuodami paskui jį įveikė 47 ratus iš 100.

Rezultatai