„Dacia“: neturime lūkesčių iš karto nugalėti Dakaro ralyje

Arūnas Brasas

12/22/2024

Dacia Dakaras ralis
Dacia Dakaras ralis

© Dacia

„Dacia“ komandos techninis direktorius Philipas Dunabinas teigia, kad gamintojas neturi lūkesčių debiutiniais metais triumfuoti Dakaro ralyje.

Tam, kad sukurtų ralio-reido varžyboms skirtą visureigį, Rumunijos automobilių gamintojas nusprendė bendradarbiauti su „Prodrive“. Su naujuoju projektu jau buvo startuota šiemet vykusiame Maroko ralyje, o didysis startas laukia kitų metų pradžioje, kai sausio 3 d. Saudo Arabijoje prasidės Dakaro ralis. Ten komandai atstovaus Nasseras Al-Attiyah, Sebastienas Loebas ir Cristina Gutierrez.

Spalį ekipa nusprendė dalyvauti Maroke vykusiame ralyje, kuris gamintojui buvo lyg bandymai prieš svarbiausias kitų metų varžybas. Nors ir buvo susidurta su nedidelėmis problemomis, N. Al-Attiyah ir S. Loebas pasirodė sėkmingai iškovoję pirmąsias dvi vietas.

Nepaisant sėkmingo pasirodymo, P. Dunabinas teigia, kad „Dacia“ nesitiki nugalėti 2025 m. Dakaro ralyje.

„Mūsų tikslas yra pasirodyti taip gerai, kaip galime. Iš „Dacia“ pusės nėra lūkesčių, kad galime ateiti ir iškarto laimėti“, - kalbėjo P. Dunabinas.

„Tikimės, kad būsime greiti, tačiau nežinome, ar mūsų technika yra pakankamai patikima, kad galėtume įveikti visą Dakaro ralio distanciją. To nesužinosime kol neišbandysime patys.“

„Pradžioje galvojome, kad galime dalyvauti, įgyti patirties ir tiek. Galbūt lūkesčiai šiek tiek išaugo po rezultatų Maroko ralyje, tačiau niekam nesam įsipareigoję, kad jau pirmuoju bandymu turime nugalėti Dakaro ralyje. Jei tai pavyks – puiku, tačiau to nesitikime.“

„Mes turėjome gedimų, susidūrėme su iššūkiais. Nebuvo viskas taip paprasta, kaip galėjo atrodyti. Turime daug darbo su svarbiausiais komponentais.“

C. Gutierrez Maroko ralyje liko tik 78-a. Anot P. Dunabino, ispanė susidūrė su rimtesniais gedimais, nes jos automobilyje buvo dalių, kurios nebuvo keistos nuo paskutinių bandymų.

„Buvo tam tikrų automobilio komponentų, ypač Cristinos automobilyje, kurie buvo naudoti anksčiau surengtuose bandymuose. Mes jų nekeitėme, nors žinojome, kad jie nėra idealios būklės.“

„Bandymų metu sužinome daug dalykų, tačiau tik tikrose lenktynėse gauname unikalias pamokas. Naudojome komponentus, kurie buvo arti savo įprasto eksploatavimo laikotarpio pabaigos, bet nusprendėme su jais įveikti Maroko ralį, kad įgytume daugiau patirties prieš startą Dakare.“

Vyriausiojo mechaniko Alistairo Gibsono teigimu, komanda buvo pasirinkusi vieną automobilį, su kuriuo nusprendė išbandyti kai kurių komponentų patikimumą.

„Komandai buvo labai svarbu naudojant bent vieną automobilį susidurti su tam tikrais iššūkiais“, - kalbėjo specialistas.

„Tai buvo bandymams skirtas automobilis, tad vykdėme ištvermės bandymus, žinojome apie rizikas, norėjome viską išsiaiškinti praktikoje. Susidūrus su iššūkiais, galime geriau įvertinti, kaip komanda į tai reaguoja. Tai gera patirtis prieš Dakaro ralį, kur reikės veikti itin greitai.“