„Defender“ paskelbė daugiau detalių apie Dakaro ralio projektą

Arūnas Brasas

1/4/2025

Land Rover Defender Dakaras ralis
Land Rover Defender Dakaras ralis

© Land Rover

Britų automobilių gamintojas „Defender“ paskelbė daugiau detalių apie Dakaro ralio planus. Jis vykdys trijų metų trukmės programą, o ralyje pirmą kartą startuos jau kitais metais.

Visureigių gamintojas „Defender“, priklausantis „Land Rover“, kitais metais su dviem automobiliais dalyvaus visuose Pasaulio ralio-reidų čempionato etapuose, o Dakaro ralyje naudos tris visureigius.

„Defender“ varžysis serijinių automobilių „Stock“ klasėje. 2026 m. sportiniai ir techniniai reglamentai bus atnaujinti, siekiant padaryti šią kategoriją konkurencingesnę ir leisti gamintojams pademonstruoti savo galimybes ralio-reidų varžybose.

Aiškindamas sprendimą dalyvauti Dakaro ralyje serijinių automobilių kategorijoje, o ne „Ultimate“ klasėje, kurioje varžosi tokie gamintojai kaip „Toyota“, „Dacia“ ir „Ford“, JLR sporto vadovas Jamesas Barclay sakė: „Mūsų dalyvavimas „Ultimate“ klasėje nebūtų autentiškas, nes „Defender“ yra tikras bekelės visureigis.“

„Tai buvo pirmasis keturiais ratais varomas visureigis istorijoje, todėl mūsų dalyvavimas automobilių sporte nėra būtinas. Tai prasminga tik tuo atveju, jei galime tai padaryti teisingai – parodyti mūsų neįtikėtino „Defender“ serijinio automobilio galimybes. Jei dalyvautume su specialiai lenktynėms pagamintu automobiliu, kuris tik atrodo kaip „Defender“, tai nebūtų autentiška mūsų požiūriu.“

„Norėjome, kad iššūkis būtų susijęs su tikrojo mūsų automobilio galimybių demonstravimu, ir tam įgyvendinti reikėjo palaikymo. ASO ir FIA turėjo peržiūrėti reglamentus ir pripažinti: „Gerai, juos reikia patobulinti.“ Ankstesni reglamentai buvo paremti labai sena serijinių automobilių koncepcija, o mes dirbome su FIA ir ASO, kad reglamentai atitiktų šiuolaikinius serijinius SUV automobilius.“

„Defender“ išsiskiria aliuminio konstrukcija, vadinama D7X platforma – tai aliuminio monokoko konstrukcija, tris kartus standesnė nei tradicinio SUV kėbulo gamybos būdas.“

„Varikliai taip pat labai įdomūs, bet apie tai mes informacija pasidalinsime vėliau. Kalbant apie sportą, matome čia didelę galimybę. Jei palyginsime GT3 ir GT4 klases žiedinėse lenktynėse, 2000 m., kai buvo sukurta ši kategorija, GT lenktynės buvo retas reiškinys. Dabar GT lenktynės yra itin populiarios, ypač kur dalyvauja GT3 ir GT4 automobiliai. Tuo tarpu mes visureigių lenktynėse matome didelį potencialą.“

„Defender“ teigė, kad jau pradėjo naujo ralio-reidų automobilio vystymo programą ir pirmą kartą išbandys jį konkurencinėje aplinkoje 2025 m. rudenį.