Dėl jaunesnės auditorijos F-1 lenktynių savaitgalio laukia radikalūs pokyčiai

Arūnas Brasas

9/3/2025

Ferrari McLaren
Ferrari McLaren

© Getty Images / Pirelli

Siekiant prisitaikyti prie jaunesnės auditorijos, „Formulės 1“ lenktynių savaitgalio formato ateityje laukia radikalūs pokyčiai.

Ateityje planuojama surengti daugiau sprinto lenktynių, keisti jų formatą bei trumpinti pačias „Grand Prix“ lenktynes. Apie tai jau diskutuota su suinteresuotomis pusėmis, įskaitant lenktynininkus. Pasak čempionato vadovo Stefano Domenicali, dauguma tokiems pokyčiams pritaria.

Svarstomi pokyčiai skirti ne tik TV auditorijai išlaikyti, bet ir bandant sudaryti geresnį paketą lenktynių organizatoriams.

Dabar, kai ne vyksta sprinto važiavimai, penktadieniais rengiamos dvi treniruotės, tačiau manoma, kad toks formatas daugeliui nėra įdomus.

„Dabar diskutuojame dėl formato, kurį naudosime ateinančiais metais, pradedant sprinto savaitgaliais“, – sakė S. Domenicali.

„Turime išsiaiškinti, ar sprinto važiavimų mums reikia daugiau, kaip tai viską daryti ir ar naudoti skirtingus formatus. Laukia daug diskusijų su komandomis.“

„Išskyrus kelis vyresnius užkietėjusius gerbėjus, visi nori sprinto savaitgalių. Organizatoriai spaudžia mus dėl šio formato, o dabar ir lenktynininkai pradeda juo domėtis.“

„Laisvosios treniruotės patinka tik super specialistams, o tie, kurie nori daugiau veiksmo, renkasi sprintą. Suprantu, kad tai turi tapti F-1 kultūros dalimi.“

„Kryptis yra aiški. Galiu garantuoti, kad po kelių metų bus poreikis, kad visiems lenktynių savaitgaliams būtų taikomas vienodas formatas. Nesakau, kad pasieksime „MotoGP“ lygį, kur sprinto lenktynės rengiamos kiekviename etape. Tai būtų per didelis žingsnis. Veikiau tai bus brandus procesas, gerbiantis tradiciškesnį požiūrį.“

„Kalbant apie lenktynininkus, iš pradžių aštuoniolika buvo prieš sprintą, du – už. Dabar yra atvirkščiai. Apie tai kalbėjome vakarienės metu Austrijoje – visi pasisakė už. Net Maxas, su kuriuo kalbėjau asmeniškai, kalba, kad tai turi prasmę. Visi keičiasi. Galiausiai, lenktynininkai nori lenktyniauti.“

S. Domenicali tvirtina, kad dabar naudojamų technologijų dėka, komandos gali išsiversti be dviejų treniruočių penktadienį.

Italo pozicija yra aiški: publika gaus tai, ko nori – arba bent jau tai, ką F-1, organizatoriai ir transliuotojai mano, kad ji nori. O tai reiškia – daugiau lenktynių, mažiau nereikšmingų ratų.

„Organizatoriai ir gerbėjai nori veiksmo“, – tęsė S. Domenicali. „Dabar, kai jie pradėjo suprasti, kad visa tai įmanoma, mūsų apklausos rodo, jog didžioji dauguma auditorijos nori, kad lenktynininkai kovotų dėl rezultato. Jie pavargo nuo treniruočių. Tai faktas, kurio negalime ignoruoti.“

Taip pat svarstoma rengti trumpesnes „Grand Prix“ lenktynes. Tai, žinoma, nepatiks tradicijų šalininkams, nors verta prisiminti, kad praeityje buvo laikotarpis, kai varžybos trukdavo iki trijų valandų.

S. Domenicali teigimu, dabar rengiamos lenktynės yra per ilgos jaunai auditorijai.

„Matome, kad daugelyje mūsų kanalų daug dėmesio sulaukia trumpos važiavimų apžvalgos. Tiems, kurie užaugo su dabartiniu formatu, viskas atrodo gerai, bet yra didelė auditorijos dalis, kuri nori matyti tik svarbiausius momentus.“

„Šiandien reikalai klostosi puikiai, bet būtent dėl to negalime ilsėtis ant laurų. Turime galvoti apie kitą žingsnį.“

Tarp svarstomų idėjų yra praeityje neigiamų atsiliepimų sulaukusi atvirkštinės startinės rikiuotės idėja.

„Taip, tai yra mūsų darbotvarkėje“, – sakė S. Domenicali. „Esame apie tai diskutavę, bet artimiausiais mėnesiais reikės drąsos vėl pradėti diskusiją, nes girdėjau kelis lenktynininkus apie tai kalbančius. Iš pradžių visi buvo prieš, bet per paskutinį susitikimą daug kas pasakė: „O kodėl nepabandžius?“

„Nemanau, kad yra viena teisinga ar neteisinga pozicija – kiekviena nuomonė turi vertę. Įvertinsime tai kartu su FIA ir kiek įmanoma geriau interpretuosime besikeičiančias tendencijas.“