Diskusijos dėl V10 variklių laikinai atidėtos

Arūnas Brasas

4/11/2025

Formulė-1 FIA
Formulė-1 FIA

© FIA

Po Bahreine įvykusio susirinkimo su gamintojais, FIA patvirtino, kad hibridinės technologijos ateityje išliks esminė jėgainių reglamento dalis.

FIA prezidentui Mohammedui Ben Sulayemui paraginus apsvarstyti galimybę grįžti prie V10 variklių, penktadienį „Formulės-1“ dalyviai susitiko aptarti būsimų variklių reglamento. Taip pat buvo keliamas klausimas, ar būtų galima sutrumpinti nuo kitų metų įsigaliosiančio variklių reglamento laikotarpį.

Susirinkimui vadovavo M. Ben Sulayemas. Jame dalyvavo F-1 vadovas Stefano Domenicali bei visi 2026 m. variklių gamintojai: „Mercedes“, „Ferrari“, „Red Bull-Ford“, „Audi“, „Honda“ ir „Cadillac“.

Susirinkimo metu buvo sutarta, kad diskusijos dėl V10 variklių bus laikinai atidėtos, nes visos šalys įsipareigojo nekeisti 2026 m. jėgainių reglamento, kuris paskatino tiek „Audi“, tiek „Honda“ prisijungti prie F-1.

FIA išplatintame pranešime teigiama, kad pasiektas bendras sutarimas, jog „elektrifikacija visada bus būsimos plėtros dalis“, o ateityje bus diskutuojama apie naują F-1 variklių formulę, kuri būtų naudojama nuo 2031 m. ir vėliau.

Kompromisinis sprendimas – V10 variklis su tam tikra KERS (energijos regeneracijos sistemos) forma – gali būti svarstomas ateityje, nors svorio klausimas gali tapti kliūtimi tokiai kombinacijai.

Taip pat buvo patvirtintas įsipareigojimas naudoti tvarius degalus, kurie bus pilami į variklius nuo 2026 m. ir taps „būtini“ ateities reglamentuose.

FIA taip pat toliau sieks sumažinti F-1 jėgainių tyrimų ir kūrimo išlaidas, kad apsaugotų čempionatą nuo „pasaulinės ekonomikos svyravimų“.

„FIA prezidentas pabrėžė, kad susitikimo tikslas – rasti ekonomiškai efektyvius sprendimus, užtikrinančius ilgalaikį sporto ir „Formulės-1“ verslo tvarumą“, – rašoma FIA pranešime.

„FIA tvirtai laikosi 2026 m. „Formulės-1“ reglamento. FIA techninis departamentas kartu su daugeliu suinteresuotų šalių skyrė daug laiko hibridinių jėgainių reglamentų kūrimui.“

„2026 m. reglamentai, apimantys tiek jėgainių, tiek važiuoklės reikalavimus, pritraukė naujus variklių gamintojus į sportą – tai patvirtina, kad pasirinktas teisingas techninis kelias.“

„Visi dalyviai yra įsipareigoję laikytis 2026 m. reglamento ir tikisi įspūdingų lenktynių.“