Du priverstiniai sustojimai gali padaryti lenktynes blogesnėmis
Arūnas Brasas
11/14/2025


© McLaren Racing
„Formulės 1“ komandų vadovai įspėja, kad priverčiant sportininkus lenktynėse atlikti bent du sustojimus gali duoti neigiamą efektą.
Ši idėja buvo pasiūlyta po to, kai daugelyje šių metų lenktynių laimėjo sportininkai, atlikę tik vieną privalomą sustojimą.
Komandų vadovai mano, kad jei bus priimtas sprendimas į taisykles įtraukti bent du privalomus sustojimus, varžybų metu sumažės strategijų įvairovė.
„Manau, kad visiems patinka, kai atliekama du ar daugiau sustojimų, bet turime būti atsargūs“, – sakė „Racing Bulls“ komandos vadovas Alanas Permane’as.
„Mūsų strategijos ir padangų specialistai visa tai atidžiai analizuoja. Viena iš priežasčių, dėl kurių lenktynės, kuriuose atliekame du sustojimai, tampa sudėtingomis yra ta, kad padangos ne visada tinkamos tokiai strategijai. Reikia padangų, kurios pačios diktuotų dviejų sustojimų lenktynes.“
„Jei priversime visus atlikti du sustojimus, galime gauti tokią situaciją, kurioje visi naudos tą pačią strategiją. Tokiu atveju sulauktume neigiamo rezultato.“
„McLaren“ komandos vadovas Andrea Stella pridūrė, kad dabar galiojančios taisyklės leidžia naudoti įvairesnes strategijas. O sprendimas atlikti privalomus du sustojimus situaciją pablogintų.
„Matėme daug lenktynių, kur vienas sportininkas naudoja vieno sustojimo taktiką, o kitas – atlieka du sustojimus. Tuomet du sustojimus atlikęs sportininkas vejasi tik vieną sustojimą atlikusį varžovą. Priėmus sprendimą būtinai atlikti du sustojimus, toks scenarijus dingtų. Todėl turime labai gerai viską apsvarstyti ir mes tai darome. Esu tikras, kad F-1 komisija tai svarstys ir rasime tinkamą sprendimą“, - teigė italas.
„Williams“ komandos vadovas Jamesas Vowlesas, anksčiau dirbęs strategu „Mercedes“ ekipoje, sakė: „Labiausiai nerimauju, kad įsigaliojus tokiai taisyklei visi galiausiai naudotų tą pačią strategiją. Ji skirtųsi vos vienu ratu. Būtent taip mus priverstų elgtis dviejų privalomų sustojimų taisyklė.“
„Pirmiausia turime sutvarkyti pagrindus – padangų degradaciją ir skirtumus tarp padangų mišinių“, – tęsė jis. „Man netrukdo privalomų sustojimų taisyklė, bet nerimauju, kad esant dabartinei situacijai būtų mažiau įvairovės lenktynėse ir tai man kelia susirūpinimą.“
Kadangi kitais metais įsigalios naujas techninis reglamentas, A. Stellos teigimu, bus sunku įvertinti, ar tikrai reikia koreguoti taisykles.
„2026-aisiais turėsime tiek daug pokyčių, todėl pirmiausia turėtume stebėti, kokias situacijas visa tai sukurs. Tik po to svarstyti galimybę keisti taisykles. Tad raginu į šį klausimą žiūrėti atsargiai.“
„Stebėkime, kas įvyks 2026 m., ir tuomet galėsime adaptuoti sportines taisykles, kad užtikrintume tinkamą pramogos ir lenktynių lygį.“
Šių metų Monako GP lenktynėms buvo sukurta taisyklė, pagal kurią sportininkai privalėjo atlikti bent du sustojimus. Dėl to daugelis komandų nurodė savo sportininkams važiuoti lėtai ir stabdyti varžovus, kad priekyje esantys komandos draugai galėtų atlikti sustojimus ir prarasti kuo mažiau pozicijų.
Po lenktynių dauguma sportininkų ir komandų neigiamai įvertino tokią taisyklę, dėl kurios lenktynės nebuvo įdomesnės.


