F-1, FIA ir „Extreme H“ sukūrė vandenilio darbo grupę


© Extreme E
„Formulė-1“, FIA ir „Extreme E“ dukterinis čempionatas „Extreme H“ paskelbė apie bendros vandenilio darbo grupės, kuri pradės veikti 2025 m., sukūrimą.
Šalys įvertins, kaip vandenilio technologija, įskaitant akumuliatorių sistemas ir kuro elementus, gali būti naudojama automobilių sporte, daugiausia dėmesio skiriant transporto ir infrastruktūros tvarumo rodikliams didinti.
„Formulei-1“ komisijoje atstovaus vyriausiasis technikos direktorius Patas Symondsas, FIA – vienviečių automobilių skyriaus direktorius Nikolas Tombazis, o „Extreme H“ – „Extreme E“ technikos direktorius Markas Grainas.
P. Symondsas sakė: „Mūsų sporto šakos tradicija – per neįtikėtinai trumpą laiką įdiegti naujas technologijas į visuomenės akiratį. Tai pasiekiame būdami atviri visiems sprendimams ir pasitelkdami įvairia funkcinę inžineriją.“
„Kadangi klimato kaita yra visų dėmesio centre, esame įsipareigoję skatinti tvarumą, todėl turime ištirti visas judumo sektoriaus dekarbonizavimo sritis. Tai turi apimti tvarius skystuosius angliavandenilių degalus, elektrifikavimą ir vandenilį.“
„Ši darbo grupė sudaro sąlygas bendradarbiauti, o tai leis mums įgyti tiesioginės patirties ir prisidėti prie daugelio vandenilinės pavaros aspektų, kuriuos apims „Extreme H“, supratimo ir plėtojimo.“
Naujasis „Extreme H“ čempionatas planuoja iki šių metų pabaigos pirmą kartą išbandyti savo vandenilinį visureigį ir 2024 m. pradžioje pradėti išsamesnę bandymų programą.
FIA atstovas N. Tombazis pridūrė: „Kaip FIA „Formulės-1“ pasaulio čempionato ir 2025 m. vyksiančio FIA „Extreme H“ čempionato valdymo institucija, džiaugiamės šiuo bendradarbiavimu.“
„FIA technikos departamentas turi patirties ir žinių vandenilio technologijų srityje, kurias kartu su sporto, saugos ir reguliavimo patirtimi perduosime darbo grupei. Kaip ir šiuo metu visame FIA automobilių sporto portfelyje, iš šio bendradarbiavimo pasimokysime mūsų sporto ir mobilumo labui.“
Le Mano ir pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (WEC) organizatorius „Automobile Club de l’Ouest“ (ACO) priėmė sprendimą atidėti vandeniliu varomų prototipų klasės debiutą iki 2027 m.