F-1 ir komandos nesutaria dėl atvirkštinės starto rikiuotės idėjos


© Pirelli / LAT Images
Nesutarimai tarp F-1 ir komandų dėl atvirkštinės starto rikiuotės idėjos yra pagrindinė priežastis, dėl ko iki šiol nėra patvirtintas galutinis sprinto savaitgalio formatas.
Šie metai bus ketvirtieji, kai į čempionato tvarkaraštį bus įtraukos bent vienos sprinto varžybos. Kad pritraukti naujų sirgalių, sprinto lenktynių idėja pirmą kartą buvo įgyvendinta 2021 metais. O pernai buvo pakoreguotas lenktynių savaitgalis ir pirmą kartą surengti tik sprintui skirti atskiri kvalifikaciniai važiavimai.
Siekiant išlaikyti sirgalių susidomėjimą, F-1 vėl nori pakoreguoti sprinto formatą, tuo tarpu komandos tikisi, kad nauji pokyčiai įsigalios ilgam.
Vokiečių „Motorsport Aktuell“ skelbia, kad čempionato dalyviai jau pritarė idėjai sprinto lenktynes rengti šeštadienio ryte, o po pietų surengti „Grand Prix“ varžyboms skirtus kvalifikacinius važiavimus. Pasibaigus sprinto lenktynėms komandų automobiliai neatsidurtų „parc ferme“, tad prieš kvalifikaciją ekipos dar galėtų juos kitaip sureguliuoti. Tai galbūt pagyvintų situaciją sekmadienį vyksiančių „Grand Prix“ varžybų metu.
Vienas dalykas dėl kurio iki šiol nesutariama, tai sprinto kvalifikacija. Ji turėtų vykti penktadienį. Svarstoma sportininkams skirti taškus tiek už pasiektus rezultatus sprinto kvalifikacijoje, tiek sprinto lenktynėse. Bet labiausiai nesutariama dėl starto rikiuotės tvarkos. Viena iš idėjų yra, jog tik dalis rikiuotės startuotų atvirkštine tvarka. Kita idėja – visa rikiuotė startuoja atvirkštine tvarka.
Dar viena svarstoma idėja – visai atsisakyti sprinto kvalifikacijos ir penktadienį rengti tik treniruotes. O sprinto lenktynėse sportininkai startuotų atvirkštine tvarka atsižvelgus į lenktynininkų įskaita – pirmą vietą čempionate užimantis sportininkas sprinto lenktynes pradėtų iš paskutinės pozicijos.