F-1 ir komandos pernai iš rėmėjų gavo virš 2 mlrd. JAV dolerių
Arūnas Brasas
6/6/2025


© McLaren Racing
Naujausioje „SponsorUnited“ ataskaitoje skelbiama, kad 2024 m. „Formulė-1“ ir jos komandos iš rėmėjų surinko daugiau nei 2 milijardus JAV dolerių.
Kaip teigiama ataskaitoje, pagal surinktą pinigų kiekį, 2,04 mlrd. JAV dolerių (1,79 mlrd. eurų), „Formulė-1“ pernai sugeneravo daugiau pajamų nei kelios kitos ilgametės JAV sporto lygos, kurios anksčiau pirmavo pagal rėmimo pajamas.
NBA, MLB ir NHL surinko mažiau nei F-1 ir tik vienintelė NFL su 2,5 mlrd. JAV dolerių pagal gautus pinigus iš rėmėjų pranoko „Formulę-1”. Tiesa, kaip teigiama ataskaitoje, abiejų sporto šakų rėmimo modeliai stipriai skiriasi.
„Prieš kelerius metus žmonės sakė, kad pasaulis išprotėjo, kai Dalaso „Cowboys“ komanda buvo įvertinta 4 mlrd. dolerių“, – duodamas interviu „Financial Times“ sakė „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas.
„Dabar jų vertė siekia 10 milijardų, ir visi sako: kaip tai įmanoma? Jei komandos sėkmingos, sportas klesti, auga pelnas, tad aukštesnė vertė tampa pagrįsta. „Formulėje-1“ tai pateisinama vertinimu pagal konkurentus, pajamų daugiklius, EBITDA daugiklius, tvarų augimą ir nuspėjamą pelną.“
„Rėmimo sutartys dažniausiai trunka nuo trejų iki dešimties metų. Transliuotojų sutartys – taip pat. Tai užtikrina didelį nuspėjamumą, kurio dažnai nebūna įprastame versle. Viskas pasikeitė, kai „Liberty Media“ įsigijo šį sportą. Bernie Ecclestone‘as „Formulei-1“ vadovavo daugiau nei 40 metų ir pavertė ją milžine. Tačiau nauji savininkai ją pakėlė į visiškai naują lygį – amerikietišką požiūrį į sportą kaip į pramogą.“
Nieko keisto, kad daugiausia iš rėmimo uždirbančios komandos yra „Mercedes“, „Ferrari“, „Red Bull“ ir „McLaren“. Ataskaitoje taip pat pateikiama, kurios verslo sritys šiuo metu aktyviai bendradarbiauja su F-1. Teigiama, kad technologijų sektorius sudaro daugiau nei 500 milijonų dolerių iš visų dešimties komandų rėmimo pajamų.
Taip pat įvardinti brangiausi reklaminiai plotai ant F-1 automobilių – tai plotai greta oro įsiurbimo angos ir bolido šonai. Reklama tokiose vietose gali kainuoti virš 5 milijonų dolerių.