F-1 jėgainių gamintojai aptarė variklių reglamentą
Arūnas Brasas
4/11/2025


© Getty Images / Red Bull Content Pool
„Formulės-1“ variklių gamintojai ir FIA susitiko deryboms dėl variklių reglamento ir būdų, kaip išvengti „Mercedes“ dominavimo, kuris įvyko 2014 metais, pasikartojimo.
Susitikimas, kuriam pirmininkavo FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas, pirmasis pasiūlęs idėją grįžti prie V10 variklių, buvo organizuotas kaip „tiriamojo pobūdžio“. Jo tikslas buvo išsiaiškinti kiekvieno variklių gamintojo poziciją, įskaitant ir „Cadillac“.
Tarp kitų dalyvių buvo ir „Audi“ vadovas Gernotas Dollneris, o „Honda Racing Corporation“ (HRC) prezidentas Koji Watanabe atskrido specialiai šiai progai iš Japonijos. „Mercedes“ generalinis direktorius Ola Kallenius prisijungė nuotoliniu būdu iš Vokietijos.
Kaip ir buvo tikėtasi, tiek „Audi“, tiek „Honda“ išreiškė nepritarimą bet kokiems siūlymams keisti 2026 metų variklių reglamentą, kuris juos ir paskatino prisijungti prie čempionato. Ankstyvas jėgainių reglamento keitimas šiuo metu atrodo mažai tikėtinas, o diskusijos apie V10 variklių grąžinimą atidėtos iki kito susitikimo.
„Tai buvo labai draugiškas ir produktyvus susitikimas, kurio metu FIA prezidentas paprašė atsiliepimų apie tai, kaip turėtų atrodyti kita variklių karta“, – duodamas interviu „Sky Sports F1“ sakė „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris.
„Akivaizdu, kad 2026 metų reglamentas jau yra galutinai patvirtintas, tačiau žvelgiant į tolimesnę ateitį, kokia turėtų būti „Formulės-1“ kryptis? 2028 metais pereiti prie kitokių variklių praktiškai neįmanoma.“
„Manau, kad šiuo metu vyksta faktų rinkimas. Dabar viskas priklauso nuo variklių gamintojų, kurie pateiks atsiliepimus FIA. Jie renka visą informaciją, o tada bus galima judėti toliau.“
Nors variklių formato keitimas prieš nuo 2026 metų įsigaliosiančio reglamento termino pabaigą (2031 m.) teoriškai įmanomas, tam reikėtų daugumos, bent keturių iš šešių dabartinių gamintojų, pritarimo, tačiau šiuo metu tokio palaikymo tikrai nėra.
C. Horneris taip pat pripažino, kad diskusijų metu Bahreine gamintojai aptarė įvairius būdus, kaip išvengti 2014 metų situacijos, kai „Mercedes“ varikliai dominavo, o kitos komandos negalėjo jų pasivyti.
Vienas iš svarstomų variantų – suteikti gamintojams daugiau laisvės sezono metu tobulinti savo variklius, o ne priversti juos homologuoti ir „užšaldyti“ tobulinimo procesą.
„Kai keičiasi reglamentas, dažnai atsiranda didelis našumo skirtumas ir beveik neabejojama, kad tai įvyks kitais metais“, – pridūrė C. Horneris. „Vienas pagrindinių šio susitikimo klausimų buvo – kaip greitai galima pasiekti galios skirtumo sumažinimą? Turime biudžeto lubas. Galbūt varikliai neturėtų būti homologuojami, galbūt būtų galima juos tobulinti laikantis tos biudžeto ribos.“
„Manau, kad visi norime artimos, įtemptos kovos trasoje, o ne 2014 metų situacijos pasikartojimo. Svarbiausia – suteikti galimybę ypač naujiems gamintojams pasivyti.“