F-1 komandų laukia griežtesni galinio sparno lankstumo testai
Arūnas Brasas
3/17/2025


© Getty Images / Pirelli
FIA nuo šio savaitgalio, Kinijos „Grand Prix“, taikys griežtesnius galinio sparno lankstumo testus F-1 automobiliams.
Anksčiau federacija paskelbė, kad nauji testai bus atliekami nuo Ispanijos „Grand Prix“, kuris yra devintasis čempionato etapas ir vyks birželį. Tačiau po atliktos duomenų analizės, surinktos praėjusį savaitgalį Melburne, FIA nusprendė nedelsiant sugriežtinti galinio sparno testus.
Nuo kito etapo taikomas testas reikšmingai sumažins, kiek galinis sparnas galės lankstytis apkrovos metu. Dabartinis testas reikalauja, kad 75 kg vertikali apkrova būtų uždėta ant galinio sparno pagrindinės plokštumos kraštų. Esant šiai apkrovai, sparnas gali judėti ne daugiau kaip 2 mm.
Pagal naują testą, kuris bus taikomas nuo šio savaitgalio, ši riba bus sumažinta iki 0,5 mm. FIA apie šį pakeitimą komandas informavo pirmadienį. Atsižvelgdama į tai, tik šiam savaitgaliui bus leidžiama 0,25 mm tolerancija.
FIA pažymėjo, kad visi automobiliai, kurie buvo patikrinti Australijos „Grand Prix“ metu, atitiko galiojančias taisykles.
„Kaip jau buvo skelbta anksčiau, tarp 2024 ir 2025 metų sezonų FIA pasinaudojo savo įgaliojimais pagal Techninių taisyklių 3.15.1 straipsnį ir nusprendė įvesti naujus arba griežtesnius apkrovos-defliacijos testus priekiniam sparnui (nuo devintojo etapo – Ispanijos „Grand Prix“), viršutiniam galiniam sparnui ir apatinio sparno daliai. Be to, FIA paprašė komandų naudoti kameras laisvų treniruočių metu, kad būtų stebimos deformacijos Australijos „Grand Prix“ metu“, - rašoma FIA pranešime.
„Išanalizavusi filmuotą medžiagą apie galinio sparno deformacijas kartu su statinėmis deformacijomis, išmatuotomis FIA garaže Melburne, FIA nusprendė, kad yra pakankamas pagrindas sugriežtinti testą viršutiniam galiniam sparnui nuo artėjančio Kinijos „Grand Prix“.“
„2025 metais įvestas Techninių taisyklių 3.15.17 straipsnis nurodo, kad jei 75 kg vertikali apkrova yra taikoma bet kuriam galinio sparno pagrindinės plokštumos kraštui, atstumas tarp pagrindinės plokštumos ir atvarto (dar žinomo kaip „tarpas tarp plokštumų“) negali kisti daugiau nei 2 mm. Nuo artėjančio Kinijos „Grand Prix“ šis limitas bus sumažintas iki 0,5 mm. Dėl trumpo termino Šanchajuje bus taikoma papildoma 0,25 mm tolerancija.“
„Komandos apie šį pakeitimą buvo informuotos ankstų pirmadienio rytą, kovo 17 d.“
„FIA taip pat patvirtino, kad Melburno etape visi automobiliai buvo patikrinti pagal 3.15.17 straipsnio reikalavimus ir atitiko taisykles, todėl visi automobiliai Australijos „Grand Prix“ metu buvo pripažinti atitinkančiais taisykles.“