F-1 komisija pritarė 2026 m. įsigaliosiančių taisyklių pakeitimams

Arūnas Brasas

11/14/2025

Ferrari
Ferrari

© Ferrari

FIA nuo kito sezono įves naują taisyklę, pagal kurią komandos privalės nudažyti arba apklijuoti lipdukais dalį savo automobilių.

Ketvirtasis ir paskutinis šių metų F-1 komisijos posėdis įvyko penktadienį, lapkričio 14 d. FIA biure Londone. Jam pirmininkavo FIA vienviečių automobilių skyriaus direktorius Nikolas Tombazis.

Posėdžio metu F-1 komisija pritarė pakeitimams dėl lenktynininkų numerių, aerodinaminių bandymų apribojimų ir aptarė galimybę įpareigoti lenktynininkus atlikti daugiau nei vieną sustojimą lenktynių metu.

Pritarus taisyklių pokyčiams, FIA nuo kito sezono reikalaus, kad komandos užtikrintų, jog mažiausiai 55 proc. automobilio paviršiaus ploto, žiūrint iš šono ar iš viršaus, būtų nudažyta arba padengta lipdukais. Ši taisyklė įvedama, nes per pastaruosius kelis metus ekipos, siekdamos mažinti svorį, palikdavo nemažai nenudažyto ar neapklijuoto automobilio ploto, tad matydavosi tik juodas anglies pluoštas.

Tai buvo ypač aktualu 2022 m., pirmaisiais metais, kai įsigaliojo naujos taisyklės. Tuomet komandoms sunkiai sekėsi pasiekti nustatytą minimalią svorio ribą. Kadangi ta riba kitais metais dar labiau mažės, imta nerimauti, kad komandos vėl mažins savo bolidų apipavidalinimo apimtį, siekdamos sumažinti svorį.

„Komisijos atstovai sutarė, kad mažiausiai 55 proc. paviršiaus ploto (žiūrint iš šono ir iš viršaus) turi būti padengta dažais arba lipdukais“, – teigiama FIA pranešime. „Šios priemonės tikslas – padidinti vizualinį automobilių skirtumą.“

Komisija taip pat pritarė lenktynininkų numerių taisyklių pakeitimui, pirmą kartą nuo jų įvedimo 2014 m.

„Siūlymui leisti lenktynininkams keisti savo numerius karjeros eigoje buvo pritarta“, – nurodė FIA.

Peržiūrėti ir aerodinaminių bandymų apribojimai (ATR), kurie riboja komandų atliekamų bandymų kiekį pagal jų pozicijas čempionate.

„Aerodinaminių bandymų apribojimų pakeitimai yra rengiami tam, kad „Formulė 1“ būtų labiau suderinta su šiuolaikinėmis apdorojimo ir simuliacijų technologijomis, išlaikant sąnaudų kontrolę“, – teigia FIA.

Posėdžio metu nebuvo pasiektas vieningas pritarimas taisyklei, kuri įpareigotų sportininkus lenktynių metu atlikti bent du sustojimus techninio aptarnavimo zonoje.

Pagal dabar galiojančias taisykles privalomas tik vienas sustojimas. Tokia taisyklė galioja visoms lenktynėms, išskyrus varžybas Monake, kur šiemet sportininkai privalėjo atlikti bent du sustojimus.

FIA patvirtino, kad diskusijos šia tema bus tęsiamos.

Posėdžio metu taip pat buvo svarstoma dar viena idėja – įpareigoti lenktynininkus lenktynių metu panaudoti tris skirtingus padangų mišinius.