F-1 komisija pritarė sportininkų vėsinimo įrangos naudojimui

Arūnas Brasas

11/13/2024

Williams Formulė-1 lenktynės
Williams Formulė-1 lenktynės

© Williams Racing

„Formulės-1“ komisija pritarė lenktynininkų vėsinimo įrangos naudojimui nuo 2025 m. Ji bus naudojama tik esant ekstremalioms karščio sąlygoms.

Sportininkų vėsinimo klausimas tapo aktualus po 2023 m. Kataro GP, kai keliems lenktynininkams po finišo pasireiškė perkaitimo simptomai.

Kaip buvo skelbta anksčiau, FIA ir visos F-1 komandos pradėjo tyrimus, siekdamos pagerinti lenktynininkų vėsinimą esant ekstremalioms sąlygoms.

Pradžioje buvo siūloma automobiliuose įrengti supaprastintą oro kondicionavimo sistemą, tačiau, nors tikslios techninės detalės nėra paskelbtos, kalbama, kad FIA ir visos komandos sutarė dėl supaprastintos sistemos, kuri nebereikalauja oro kondicionieriaus.

Sistema bus privaloma tik esant ekstremalioms karščio sąlygoms, o minimali automobilių masė atitinkamai bus padidinta, kai sistema bus naudojama.

Komisija taip pat sutiko keisti taisykles, susijusias su starto rikiuotės suformavimu, kai vienas ar keli sportininkai negali startuoti. Ši problema iškilo Brazilijoje, kai „Williams“ sportininkas Alexas Albonas negalėjo startuoti po avarijos kvalifikacijoje, o jo komanda nespėjo sutaisyti automobilio.

Apie tai, kad sportininkas nedalyvaus lenktynėse, buvo pranešta likus nedaug laiko iki jų pradžios, tačiau pagal galiojančias taisykles jo iškovota septintoji pozicija rikiuotėje liko tuščia.

Teigiama, kad FIA nuo šiol patikslins savo procedūras, formuodama galutinę rikiuotę likus vėliausiai valandai iki starto. Tai reiškia, kad automobiliai, kurie bus atšaukti iki starto likus 75 min., nebus įtraukti į galutinę rikiuotę, o likę dalyviai galės užimti atitinkamas pozicijas ir taip užpildyti rikiuotę.