F-1 lenktynininkai neliko sužavėti siūloma atvirkštinės starto rikiuotės idėja

Arūnas Brasas

9/18/2025

starto rikiuotė
starto rikiuotė

© Pirelli

„Formulės 1“ čempionate lenktyniaujantys Oscaras Piastri, Nico Hulkenbergas ir Pierre‘as Gasly neliko sužavėti siūloma atvirkštinės starto rikiuotės idėja.

O. Piastri ir jo varžovas iš „Red Bull“ Maxas Verstappenas yra iškovoję daugiausiai „pole“ pozicijų.

Paklaustas apie F-1 vadovo Stefano Domenicali pasiūlytą atvirkštinės starto rikiuotės idėja, sportininkas teigė, kad tai sumenkintų sportinę F-1 pusę.

„Atvirkštinės starto rikiuotės idėja... žvelgiant iš mano pusės, tai skamba kaip bloga idėja“, – spaudos konferencijos metu sakė O. Piastri.

„Žvelgiant iš sportinės ir konkurencinės pusės, tai yra paskutinis dalykas, kurį norėtume matyti šiame sporte. Nenorime kad rezultatus nulemtų atvirkštinės starto rikiuotės ar panašūs dalykai.“

O. Piastri teigimu, atvirkštinės starto rikiuotės tinka žemesnės kategorijos čempionatams, bet ne F-1.

„Formulėje 1“ nėra nieko svarbiau už čempiono titulą. F2 ir F3 čempionatuose tu labiau parodai, kodėl turėtum patekti į F-1, todėl tai gali būti būdas parodyti tam tikrus dalykus.“

„Galiausiai žmonės, kurių dėka tu gali patekti į F-1, nepriklausomai nuo rezultatų, žino, ar gerai atlikai savo darbą, ar ne. Patekus į „Formulę 1“, kito žingsnio nėra.“

F-1 komercijos teisių savininkė „Liberty Media“ jau kelis kartus nesėkmingai bandė įgyvendinti atvirkštinės starto rikiuotės idėją.

Čempionato vadovas S. Domenicali neseniai prakalbo apie planuojamus didelius F-1 savaitgalio formato pokyčius, tarp kurių yra ir minėtoji idėja.

„Sauber“ sportininkas Nico Hulkenbergas taip pat nėra sužavėtas atvirkštinės starto rikiuotės idėja. Jo teigimu, įgyvendinus tokią idėją rizikuojama šou iškelti aukščiau sporto.

„Kalbant apie atvirkštinės starto rikiuotės idėją, nežinau, mano jausmai šiuo klausimu yra dvejopi“, – sakė jis. „Tai iššūkis, su kuriuo susiduria F-1.“

„Sportas yra populiarus, ir, žinoma, visada norisi pagerinti pramoginę pusę, bet reikia išlaikyti balansą su sportine puse.“

„Mums, kaip sportui, svarbiausia kuo didesnis našumas. Rasti tinkamą balansą nėra lengva. Mums taip pat reikia treniruočių, nes siekiame tobulybės ir maksimalaus rezultato. Taigi, reikia balanso, bet aš visada atviras pokyčiams.“

„Alpine“ lenktynininkas Pierre’as Gasly sakė, kad „visiškai sutinka su Nico“ dėl būtinybės išlaikyti pusiausvyrą tarp sporto ir pramogos.

„Turime išlaikyti sporto DNR. Mano nuomone, dabartiniai formatai yra labai geri“, - kalbėjo prancūzas.

„Žvelgiant iš lenktynininko perspektyvos, turime tris treniruotes, kurių metu galime dirbti su automobiliu. Inžineriniams tokia situacija yra gera, nes jie gali optimizuoti ir geriau paruošti automobilį kvalifikacijai. O tada turime vienas pagrindines lenktynes, kurios yra pagrindinis renginys.“

„Sutinku, kad verta bandyti, bet tuo pačiu labiau linkstu į tą pusę, kad turime puikų produktą, gerus formatus, fanams tai patinka. Būčiau patenkintas, jei viskas liktų kaip yra. Galbūt ateityje pakeisiu nuomonę. Bet kol kas aš labiau už dabartinį formatą.“