F-1 pasirengusi ateityje apsvarstyti kitokį variklių formatą

automotosport.lt

5/15/2024

Mercedes Formulė-1
Mercedes Formulė-1

© Jiri Krenek / Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

„Formulės-1“ vadovas Stefano Domenicali teigia, kad yra pasirengęs apsvarstyti galimybę nuo 2030 m. keisti taisykles ir čempionate naudoti kitokio formato variklius, kurie skleistų didesnį garsą.

Kadangi dėl naujo variklio formato jau yra sutarta, F-1 ir FIA atstovams beliko užbaigti kurti važiuokles reglamentą, kuris, kartu su motorų taisyklėmis, įsigalios nuo 2026 m.

Pradėjus galioti naujoms taisyklėms, specialistai galės pradėti žvelgti toliau į ateitį. Tad S. Domenicali užsiminė, kad yra galimybė ateityje visiškai atsisakyti dabartinės koncepcijos - hibridinių turbokompresorinių V6 variklių.

Nuo pat 2014 m., kai buvo pradėti naudoti dabartinio formato motorai, buvo skundžiamasi, kad jie, palyginti su senaisiais V8 varikliais, nėra pakankamai triukšmingi.

Prieš Emilijos-Romanijos GP lenktynes S. Domenicali užsiminė apie galimybę grįžti prie variklių, kurie skleidžia didesnį garsą. Jis taip pat užsiminė, kad, jei 2026 perėjimas prie visiškai tvarių degalų pasiteisins, tuomet būtų galima pagalvoti apie hibridinių variklių atsisakymą ir naują motorų formatą.

„Kai tik bus baigtos kurti 2026 m. taisyklės, pradėsime galvoti apie kitus dalykus, pavyzdžiui, variklius, kurie čempionate būtų naudojami nuo 2030 m.“, - sakė S. Domenicali.

„Mano asmeninė nuomonė, kuria dar nepasidalinau su komandomis, nors apie tai ir kalbėjausi su FIA, kad jei tvarūs degalai pasiteisins, turėsime atidžiai įvertinti, ar ir toliau naudoti hibridinę technologiją, o gal atsiras geresnių sprendimų.“

S. Domenicali taip pat atskleidė, kad galutinės 2026 m. taisyklės bus paruoštos anksčiau nei iki šių metų birželio 30 d.

„Pastarosiomis savaitėmis įvairios su tuo susijusios šalys suderino savo veiksmus, o 2026 m. taisyklės turėtų būti paskelbtos birželio 1 d.“, - sakė jis. „Tuomet FIA paaiškins pakeitimus, kurių yra tikrai daug.“

Nors kalbant apie naujas taisykles ir 2026 m. automobilius vis pabrėžiama svorio problema, S. Domenicali teigia, kad variklio keliamas garsas taip pat yra svarbus dalykas.

„Klausimas, susijęs su vienviečių automobilių svoriu, deja, bet nėra malonus. Žinant, kad ir toliau bus naudojami hibridiniai varikliai, didesnis svoris yra neišvengiamas dalykas. Jei palygintume naujus automobilius su tais, kurie buvo naudojami prieš 10 metų, akivaizdu, kad svorio problema yra tikrai svarbi.“

„Visi lenktynininkai norėtų lengvesnių automobilių, o aš asmeniškai taip pat norėčiau šiek tiek didesnio garso. Pastaruoju klausimu dirbame stengdamiesi padidinti decibelų skaičių. Iš mūsų atliekamų tyrimų paaiškėjo, kad visos rinkos ir visos amžiaus grupės nori didesnio garso, taip pat energijos ir vibracijos, kurią gali perduoti tik tam tikro tipo variklis, kai esi arti trasos.“