F-1 paskelbė tvarumo rezultatus
Arūnas Brasas
7/23/2025


© Getty Images / Pirelli
„Formulė 1“ tikisi iki 2030 m. tapti klimatui neutralia ir jau sumažino anglies dvideginio emisijas 26 proc. per pastaruosius septynerius metus.
Paskelbtoje F-1 ataskaitoje teigiama, kad čempionato anglies pėdsakas 2024 m. pabaigoje sudarė 168 720 tonų CO₂ ekvivalentu. Palyginimui, 2018 metais šis rodiklis siekė 228 793 t CO₂e.
Tai paskelbta praėjus šiek tiek daugiau nei metams po to, kai F-1 pranešė, kad 2018–2022 m. laikotarpiu anglies pėdsakas sumažėjo 13 proc., vykdant kampaniją „Net Zero iki 2030 m.“, kurios tikslas – sumažinti emisijas 50 proc., lyginant su 2018 metų lygiu.
Tai reikšminga pažanga čempionatui, kuris ruošiasi svarbiems pokyčiams 2026 metais – bus naudojami ne tik naujai sukurti automobiliai ir varikliai, bet ir pirmą kartą čempionato istorijoje tvarūs degalai.
„Esame tvirtai pasiryžę iki 2030 m. pasiekti neutralumą klimatui“, – sakė F-1 generalinis direktorius Stefano Domenicali. „Tai konkretus tikslas, kurį jau dabar matome per reikšmingą mūsų sporto anglies pėdsako sumažėjimą.“
„Augdami visame pasaulyje, parodėme, kad tvari plėtra yra įmanoma ir kad mūsų pasirinktos strategijos duoda apčiuopiamų rezultatų.“
„Formulė 1“ visada buvo siejama su inovacijomis ir noru tobulėti. Ši mąstysena vėl padėjo pasiekti svarbių laimėjimų ne tik dirbantiesiems šiame pasaulyje, bet ir visai visuomenei.“
„Tęsime savo projektus ir kitąmet pristatysime naujas iniciatyvas, pavyzdžiui, pažangių tvarių degalų naudojimą F-1 automobiliuose. Šis žingsnis atvers dideles galimybes ir įprastiems automobiliams bei kitoms transporto rūšims.“
„Didžiuojamės tuo, ką jau pasiekėme, ir esame pasiryžę toliau eiti šiuo keliu.“
Šis emisijų mažinimas įvyko tuo metu, kai F-1 pasiekė didžiausią populiarumą – žiūrovų skaičius nuo 2018 iki 2024 m. išaugo 2,5 milijono. Tuo pat metu F-1 tvarkaraštis išsiplėtė iki rekordinio 24 etapų skaičiaus per metus, o tai reiškia, kad jei nebūtų įvykę operacinių pokyčių, anglies pėdsakas būtų padidėjęs 10 proc.
Siekdama to išvengti, F-1 komandų gamyklos perėjo prie atsinaujinančių energijos šaltinių, o tai leido sumažinti emisijas 59 proc. Kelionių emisijos sumažėjo 25 proc., nes vis daugiau darbo atliekama nuotoliniu būdu.
Renginių veiklos emisijos sumažėjo 12 proc., nes vis dažniau naudojama atsinaujinanti energija. Be to, dėl efektyvesnių „Boeing 777F“ krovininių lėktuvų logistikos emisijos sumažėjo 9 proc. Tam taip pat pasitarnavo padidėjęs biokuru varomų vilkikų naudojimas Europoje.
F-1 energetikos ir tvarumo vadovė Ellen Jones sakė: „Šiandien paskelbti rezultatai yra daugelio metų sunkaus darbo visame sporte vaisius.“
„Visoms sritims buvo iškeltas tikslas veikti tvariau, ir būtent šis bendras viso sporto įsitraukimas leidžia mums pasiekti tokių reikšmingų emisijų mažinimo rezultatų.“
„Žvelgiant į ateitį, turime aiškų planą, kaip įvykdyti įsipareigojimus ir parodyti, kaip augimas gali būti teigiamas tiek tvarumo, tiek sporto požiūriu.“
„Formulė 1“ yra unikali platforma parodyti, kad našumas ir tvarumas gali būti suderinami. Nekantrauju pamatyti jau paskelbtų iniciatyvų, tokių kaip lenktynių tvarkaraščio pokyčiai nuo 2026 m., poveikį, taip pat tuos veiksmus, kurie dar bus paskelbti, siekiant mūsų tikslų ir dar daugiau.“