F-1 toliau naudos 18 colių padangas


© Pirelli
Kai nuo 2026 metų įsigalios naujas technikos reglamentas, „Formulės-1“ čempionate ir toliau bus naudojamos 18 colių padangos.
Kadangi siekiama kuo labiau sumažinti naujų automobilių svorį, buvo svarstoma idėja ateityje čempionate naudoti ne 18, o 16 colių dydžio padangas.
Bet dėl praktinių priežasčių ir galimo poveikio rinkodarai, tokiai idėjai nepritarė vienintelė padangų tiekėja „Pirelli“.
2022 m. „Formulė-1“ perėjo nuo 13 prie 18 colių ratų. Tai buvo padaryta atsižvelgus į visos automobilių pramonės tendencijas. Todėl perėjimas prie mažesnių ratų būtų laikomas žingsniu atgal tiek sporto įvaizdžio, tiek technologijų požiūriu.
Naujo dydžio padangos taip pat pareikalautų didelių „Pirelli“ gamybos proceso pakeitimų, kuriuos reikėtų atlikti laiku, kad jau 2025 m. būtų galima pradėti vykdyti bandymų programą. Be to, tai būtų papildomas iššūkis komandoms, kurios, kurdamos visiškai naujus automobilius, turėtų atsižvelgti dar ir į tai, jog bus naudojami mažesni ratai.
2026 m. taisykles komandos ir FIA aptarė neseniai vykusiame techninio patariamojo komiteto posėdyje. Nors jo metu priimti sprendimai oficialiai nebuvo paskelbti, buvo sutarta likti prie 18 colių ratlankių, tačiau su kitokio dydžio padangomis.
„Esame arti galutinio sprendimo“, - sakė „Pirelli F1“ vadovas Mario Isola. „Akivaizdu, kad kuriant ratą reikia atsižvelgti į visą paketą, stabdžius, pakabą, padangą, todėl manau, kad esame arti galutinio sprendimo dėl dydžių.“
„Turime imtis pokyčių, nes naujasis bolidas yra kitoks, tad bet kuriuo atveju turime sukurti mažesnę padangą. Diskutuojama tarp 16 ir 18 colių padangų. O mes teikiame pirmenybę likti prie 18 colių padangų. Ir manau, kad yra pagrįstų priežasčių likti prie 18 colių, su mažesnėmis padangomis, bet vis dar tokio paties dydžio ratlankiu.“
„Būtent apie tai ir diskutuojame. Kalbame apie šiek tiek mažesnio skersmens, žemesnio profilio ir šiek tiek siauresnes padangas.“