F-1 vadovai tikisi, kad kitąmet išaugs lenkimų skaičius

Arūnas Brasas

10/12/2025

Formulė 1
Formulė 1

© FIA

„Formulės 1“ komandų vadovai tikisi, kad kitais metais, kai įsigalios naujos taisyklės, išaugs lenkimų skaičius.

Kitą sezoną čempionato laukia dideli pokyčiai – bus naudojamos naujos jėgainės ir reguliuojama aerodinamika.

„Aston Martin“ komandos vadovas Andy Cowellas mano, kad sporto sirgaliai pamatys kitokio tipo lenktynes nei dabar.

„Bus įdomu pamatyti, kokie bus lenkimai kitais metais, kai įsigalios naujos taisyklės“, – sakė jis. „Gali būti, kad pamatysime daugiau lenkimų.“

„Williams“ komandos vadovas Jamesas Vowlesas pritaria A. Cowellui, kad kovos trasoje greičiausiai įgaus kitokį atspalvį.

„Lenkimai bus kitokie, bet jie įvyks“, – sakė J. Vowlesas. „Tiesiog vyks kitaip, nei esate įpratę matyti dabar.“

„Aš jau esu tai sakęs anksčiau. Kai lenktynininkai simuliatoriuje pirmą kartą išbandė naujus automobilius, jie pasakė: „Na, nelabai gerai.“ Tada, kai tai padarė antrą kartą: „Įdomu.“ O po trečio ar ketvirto karto, jie jau buvo susidomėję ir įsitraukę. Yra visiškai kitoks būdas optimizuoti sistemą. Jie pamatė, kur galima įgyti pranašumą. Žvelgiant iš šios pusės, bus tikrai įdomu.“

„Manau, kad lenkimų padaugės – tik ne ten, kur dabar to tikitės. Iš esmės viskas pasikeis, tad dabar mokomės beveik kas savaitę, ypač energijos valdymo srityje – kaip ją kuo efektyviau panaudoti.“

„Alpine“ generalinis direktorius Steve’as Nielsenas mano, kad 2026 m. „Formulės 1“ automobiliai „nebus greitesni tiesiosiose“ palyginus su dabar naudojamais bolidais.

„Ratų įveikimo laikai bus prastesni nei dabar, bet nemanau, kad tai pakenks lenktyniavimui“, – sakė jis. „O kokie bus lenkimai, dar pamatysime.“

J. Vowlesas mano, kad lenktynininkai bus labiau užimti nei dabar, nes reikės maksimaliai išnaudoti automobilių galimybes.

„Žinant koks bus 2026 m. reglamentas, lenktynininkai bus labiau užimti vairuodami savo automobilius“, – aiškino jis. „Bet nemanau, kad tai blogai.“

„Geresnius rezultatus pasieks tie, kurie visiškai kontroliuos automobilį ir jo elgesį bei sugebės mąstyti nestandartiškai. Galima sakyti taip: beveik visą bateriją galima įkrauti vieno stabdymo metu ir išnaudoti ją vienoje tiesiojoje. Tai sukuria visiškai kitokią dinamiką nei turime šiemet.“

Paklaustas, ar naujos taisyklės gali suteikti galimybių lenkti tose trasos vietose, kur dabar tai beveik neįmanoma, J. Vowlesas teigė, kad naujos taisyklės lenktynininkams suteiks daugiau kūrybinės laisvės kovojant su varžovais.

„Lenktynininkai didžiąją energijos dalį greičiausiai pasiliks toms trasos vietoms, kur lenkimai labiausiai tikėtini“, – sakė jis.

„Pavyzdžiui, išvažiavus iš Monako tunelio, vargu ar kas nors pasikeis. Tačiau „Spa-Francorchamps“ trasoje, kur įprastas lenkimo taškas – įvažiavimas į penktą posūkį („Les Combes“), gali atsirasti galimybių kitose vietose.“

A. Cowellas pridūrė, kad kitais metais lenktynėse, kai sportininkai kovos dėl pozicijų, sporto sirgaliai gali tikėtis įdomių ir netikėtų sprendimų.