F-1 vadovas pasigenda didesnių skandalų

Arūnas Brasas

4/27/2025

Ferrari
Ferrari

© Ferrari

„Formulės-1“ vadovas Stefano Domenicali prisipažino pasiilgęs skandalų, kuriuos sukelia įvairūs techniniai sprendimai. Anot italo, praeityje tokie dalykai sportui suteikdavo tam tikro „prieskonio“.

Dar prieš pradėdamas vadovauti F-1, S. Domenicali ilgą laiką buvo svarbi figūra „Ferrari“ komandoje – jis prisijungė 1991 m., vėliau tapo sporto direktoriumi, o vėliau ir komandos vadovu, šias pareigas ėjo penkerius metus.

Per tą laiką S. Domenicali susidūrė su įvairiais skandalais, dalis jų buvo susiję su „Ferrari“.

Vienas ryškiausių pavyzdžių – 1999 m. Malaizijos „Grand Prix“ lenktynės, kuriose „Ferrari“ užėmė pirmą ir antrą vietas (Eddie Irvine’as laimėjo, o Michaelis Schumacheris buvo antras), tačiau abu buvo diskvalifikuoti dėl taisyklių neatitikusių bolido šoninių aerodinaminių elementų.

Tai buvo naudinga komandos varžovui Mika Hakkinenui, kuris tuomet kovojo dėl čempiono titulo. Tačiau „Ferrari“ pateikė apeliaciją ir ją laimėjo, nes taisyklė dėl konkrečių aerodinaminių elementų neatitikimų buvo neaiški. Nors M. Hakkinenas galiausiai vis tiek tapo čempionu, „Ferrari“ dėl to laimėjo konstruktorių taurę.

Duodamas interviu britų „Autosport“, S. Domenicali teigė puikiai prisimenantis tą laikotarpį, kai čempionate buvo kilęs ne vienas skandalas.

„Aš išgyvenau daugybę tokių situacijų: 1999 m. Malaizija, dvigubas difuzorius, FRIC, amortizatoriai, „F-duct“… visa tai – F1 istorijos dalis“, – sakė jis.

„Anksčiau beveik kiekvieną sekmadienį aktyviai dalyvaudavau techninių ir sportinių taisyklių diskusijose. Praeityje taisyklėse būdavo gerokai daugiau pilkųjų zonų nei šiandien – tačiau „Formulės-1“ žmonės vis tiek žino, kaip viską tinkamai išnaudoti ir spausti iki galimybių ribos.“

„Man, asmeniškai, atrodo, kad šiandien kylantys skandalai yra gana menki. Tiesą sakant, būtų smagu, jei tokių situacijų vėl būtų daugiau – jos suteikia sportui tam tikro prieskonio.“

S. Domenicali taip pat išsakė savo nuomonę apie tai, kaip pasikeitė dabartinis F-1 identitetas. Italo teigimu, kai kurios techninės sritys „Formulėje-1“ nebėra įdomios sirgaliams.

„Mano kartos žmonės turi iš naujo apsvarstyti, kas šiandien kuria susidomėjimą automobilio našumu ir technologijomis“, – tęsė jis.

„Dėmesys tvariems degalams yra teisinga kryptis. Tačiau, ir tai gali nuskambėti provokuojančiai, komandų milžiniškos investicijos į savo pačių sukurtas pavarų dėžes šiandien jau nebėra prasmingos.“

„Našumo laimėjimai tokiose srityse yra minimalūs. Sirgaliai šios srities nebelaiko įdomia vystymosi kryptimi. Turime nustatyti tas sritis, kur susikerta technologijos ir susidomėjimas.“

„Daugelis dalykų, kurie anksčiau atrodė pažangūs, šiandien jau nebeatitinka didelių investicijų poreikio. Turime turėti drąsos pripažinti, kad aplinka pasikeitė.“