F. Alonso: grįžti prie V10 variklių, tas pats, kas sakyti, jog lenktyniausime be „Halo“
Arūnas Brasas
3/29/2025


© Aston Martin F1 Team
„Aston Martin“ komandos lenktynininkas Fernando Alonso nėra sužavėtas „Formulės-1“ idėja grįžti prie V10 variklių.
Nuo kitų metų F-1 čempionate įsigalios naujas techninis reglamentas. Į automobilius ir toliau bus montuojami V6 motorai, tačiau naujosios jėgainės turės daugiau elektros galios. Dėl tokių pokyčių buvo sutarta dar prieš tris metus.
Tačiau praėjusį mėnesį FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas užsiminė apie idėją ateityje grįžti prie V10 variklių. Tad dabar svarstoma idėja grįžti prie tokių motorų anksčiausiai 2028 m.
F. Alonso yra tas žmogus, kuris paskutinis tapo F-1 čempionu su V10 varikliu savo automobilyje. Nors ispanui ir patinka tiek V10, tiek V8 variklių skleidžiamas garsas, jis nėra sužavėtas pastaruoju metu dažnai aptarinėjama idėja.
„Akivaizdu, kad aš dievinu V10 ir V8 variklius. Tų automobilių skleidžiamo garso mes visi pasiilgome. Tačiau dabar gyvename kitokiame pasaulyje. Technologijos stipriai pasistūmėjo į priekį ir dabar turime neįtikėtinai efektyvius variklius, kurie sunaudoja maždaug trečdalį anksčiau naudotų degalų kiekio.“
„Negalime tiesiog eiti prieš laiką ir hibridų erą. Negalime ignoruoti to, kokie efektyvūs dabar yra automobiliai, palyginus su tais, kuriuos naudojome praeityje.“
„Grįžti prie V10 variklių, tai tas pats, kas sakyti, kad galėtume važiuoti be „Halo“ ir taip padaryti automobilius pavojingesniais, o sirgaliams sukelti daugiau adrenalino. Tai nelogiška.“
„Mes judame toliau, o tai, ką turime dabar, yra labai gera „Formulė-1“ ir labai geras momentas šiam sportui. Taigi, sunku ką nors išrasti; galėtume leistis į nežinomybę. Sunku pasakyti.“
„Tai sprendimas, kurį priims aukščiausioji vadovybė - FOM, FIA ir gamintojai. Mes, kaip lenktynininkai, tiesiog norime lenktyniauti kuo greitesniais automobiliais, nepriklausomai nuo to, koks juose sumontuotas variklis. Galbūt sirgaliai turi ką pasakyti.“
Buvęs FIA prezidentas Jeanas Todtas prieš 13 metų prisidėjo prie dabartinių variklių taisyklių įvedimo. 2017 m. jis atmetė idėją grįžti prie V10 variklių teigdamas, kad „daugelis gamintojų nepritartų tokiam žingsniui“.