„Ferrari“ valdžia: Mes turime laimėti
Arūnas Brasas
10/10/2025


© Ferrari
„Ferrari“ generalinis direktorius Benedetto Vigna dar kartą patvirtino gamintojo siekį triumfuoti „Formulės 1“ čempionate ir nutraukti daugiau nei dešimt metų trunkančią titulų sausrą.
Italų komanda, laikoma sėkmingiausia F-1 istorijoje, konstruktorių įskaitoje nėra triumfavusi nuo 2008 m., o paskutinį kartą čempionų titulą lenktynininkų įskaitoje iškovojo Kimi Raikkonenas 2007-aisiais.
Nepaisant to, „Ferrari“ sėkmingai pasirodo kituose čempionatuose. Šiuo metu ji pirmauja Pasaulio ištvermės lenktynių čempionato (WEC) gamintojų įskaitoje ir yra laimėjusi paskutines tris 24 val. trukmės Le Mano lenktynes.
Aukščiausių rezultatų siekimas buvo viena iš temų, aptartų ketvirtadienį per „Capital Markets Day“ renginį, kurio metu gamintojas pristatė savo ilgalaikę strategiją ir finansinius tikslus.
„Praėjusį kartą įsipareigojome laimėti lenktynėse“, – sakė B. Vigna. „Mums pavyko tai pasiekti ištvermės lenktynėse su 499P, tačiau „Formulėje 1“ turime tobulėti. Mes turime laimėti. Esame tai skolingi savo ištikimiems gerbėjams visame pasaulyje.“
Renginio metu italų gamintojas taip pat atskleidė, kad šiais metais tikisi 7,1 mlrd. eurų pajamų, o iki 2030 m. jos turėtų išaugti iki 9 mlrd. eurų, su bent 3,6 mlrd. eurų pakoreguotu pelnu.
„Ferrari“ valdybos pirmininkas Johnas Elkannas sakė: „Ferrari“ yra unikali – ją sudaro trys dimensijos: tradicija, technologija ir lenktynės.“
„Tobulas šių trijų dalykų derinys apibrėžia „Ferrari“. Lenktynės, istorija, prasidėjusi trasoje beveik prieš 100 metų, apibrėžia, kas mes esame. Noriu pasakyti aiškiai - tai asmeninis dalykas.“
„Mano įsipareigojimas yra kaip prezidento, kaip pagrindinio akcininko ir, svarbiausia, kaip žmogaus, kuris gyvena vedamas „Ferrari“ aistros.“
„Esu pasiryžęs užtikrinti, kad kiekvienas mūsų sprendimas stiprintų „Ferrari“ unikalumą. Esu įsipareigojęs mūsų žmonėms, kurių talentas ir atsidavimas yra didžiausia mūsų ateities garantija.“
„Esu įsipareigojęs mūsų mylimiems „Ferrari“ vairuotojams, kurie mums patiki savo svajones. Ir esu įsipareigojęs mūsų ištikimiems gerbėjams, trokštantiems matyti mus laiminčius F-1, kaip laimime ištvermės lenktynėse. Su pasididžiavimu parvežėme namo Le Mano lenktynių trofėjų po trijų iš eilės pergalių.“
Vis dėlto prognozuojamas pelnas yra mažesnis nei augimo tempas, kurį „Ferrari“ numatė 2022 m., todėl jos akcijų vertė patyrė didžiausią kritimą Europos ir JAV biržose per visą istoriją.
„Ferrari“ akcijos Niujorko vertybinių popierių biržoje smuko 15 proc. – tai buvo didžiausias vienos dienos nuosmukis nuo 2015 m., kai įmonė debiutavo akcijų biržoje. Milane akcijos krito daugiau nei 14 proc.
„Žmonės tikėjosi didesnių pajamų – tai akivaizdu“, – sakė B. Vigna.
„Manau, kad svarbu įvykdyti tai, ką sakome. Negalime įsipareigoti dėl to, ko nesame pajėgūs padaryti. Taigi, manau, kad rinka tai suprato. Žmonės mato galimybes, bet turime būti apdairūs bandydami jas įgyvendindami.“