FIA Bahreine susitiks su variklių gamintojais
Arūnas Brasas
4/4/2025


© Jiri Krenek for Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.
FIA suplanavo susitikimą su „Formulės-1“ variklių gamintojais, kad aptartų galimą grįžimą prie V10 motorų.
Iš pradžių tai atrodė kaip sunkiai įgyvendinama idėja, tačiau dabar ši idėja vis dažniau aptariama kaip rimtas variantas, ypač po to, kai FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas išreiškė norą į „Formulę-1“ grąžinti V10 variklius, naudojančius tvarius degalus.
FIA vienviečių lenktyninių automobilių skyriaus direktorius Nikolas Tombazis patvirtino žurnalistams, kad FIA iš tikrųjų svarsto galimybę grįžti prie tokios variklių formulės.
Nors joks konkretus pasiūlymas dar nepateiktas, N. Tombazis neatmetė garsiai riaumojančių V10 variklių sugrįžimo, taip pat neatmetė ir galimybės, kad tai galėtų įvykti dar iki 2031 metų.
Tai kelia nemažai klausimų dėl dabartinių, labiau į elektrą orientuotų V6 hibridinių jėgainių, kurios ruošiamos 2026 metams, ateities.
Kaip skelbia „Motorsport.com“, FIA jau suorganizavo susitikimą su visais dabartiniais F-1 variklių gamintojais. Jis vyks kitą savaitę per Bahreino GP.
Nors tikslus darbotvarkės turinys nėra aiškus, tikimasi, kad susitikimo metu bus siekiama įvertinti, ar tarp gamintojų yra pakankamas palaikymas galimam grįžimui prie V10 variklių.
„Audi“ jau išsakė savo poziciją. Vokiečių gamintojas, planuojantis debiutuoti F-1 su savo gamykline komanda, prisijungė prie čempionato tikėdamasis hibridinių jėgainių su elektros motoru.
Panašiai ir „Honda“ sprendimą sugrįžti į F-1 lėmė 2026 metų taisyklės, nors Japonijos gamintojas kol kas nekomentuoja galimo grįžimo prie V10 variklių.
Naujos variklių taisyklės galėtų galioti kelis metus, o grįžimas prie V10 galėtų įvykti 2028-aisiais. Vis dėlto labiau realistišku scenarijumi laikomi 2031 metai, nes gamintojai jau yra padarę didelę pažangą ruošdami naujus variklius kitiems metams.
Taip pat daugėja nuomonių, kad būtų prasminga dar dvejus metus tęsti su dabartinėmis jėgainėmis, o po to naudoti V10 variklius.
Šio pokyčio logika siejasi su besikeičiančia automobilių pramonės kryptimi. Priešingai nei anksčiau manyta, dabar vis didesnis dėmesys skiriamas tvariems degalams, o ne tolesnei elektrifikacijai.
Be to, V10 variklis, dirbantis naudojant tvarius degalus, būtų gerokai pigesnis nei V6 hibridas, kurį sudaro elektros ir vidaus degimo technologijos.