FIA bijo prarasti „Audi“ dėl V10 variklių
Arūnas Brasas
3/25/2025


© Audi AG
FIA baiminasi, kad priėmus sprendimą grįžti prie V10 variklių, „Formulės-1“ čempionatas gali prarasti vieną iš gamintojų – „Audi“, kuri čempionate turėtų debiutuoti kitais metais.
Pastarosiomis savaitėmis vis labiau kalbama apie tai, kad nuo kitų metų turintis įsigalioti techninis reglamentas gali būti atšauktas, o dabartinio reglamento galiojimas gali būti pratęstas iki 2028 m. Visa tai tam, nes svarstoma galimybė grįžti prie V10 variklių, į kuriuos būtų pilami tvarūs degalai. Paskutinį kartą tokie motorai čempionate buvo naudojami 2005 m.
Nuo 2026 m. įsigaliosiančios variklių taisyklės buvo sukurtos siekiant pritraukti naujus automobilių gamintojus į F-1. „Audi“ buvo pirmoji, kuri paskelbė apie savo dalyvavimą ir čempionate turėtų debiutuoti kitais metais. „Honda“ taip pat nusprendė sugrįžti kaip variklių gamintoja.
F-1 sudomino ir „General Motors“ bei „Ford“ – pastarasis bendradarbiauja su „Red Bull Powertrains“ kaip techninis partneris.
Kalbėdamas apie galimybę atsisakyti 2026 m. taisyklių ir grįžti prie V10 variklių, FIA vienviečių bolidų skyriaus vadovas Nikolas Tombazis išreiškė susirūpinimą dėl galimo „Audi“ pasitraukimo.
„Nenoriu iš anksto to vertinti, nes vis dar vyksta diskusijos“, – sakė N. Tombazis, paklaustas, ar F-1 galėtų grįžti prie V10.
„Dar kelias savaites tęsime diskusijas su variklių gamintojais, todėl nenorėčiau skubėti su išvadomis. Neturėtume priimti per ankstyvų sprendimų.“
„Mes labai didžiuojamės, kad į sportą pritraukėme „Audi“ ir gerbiame jų sprendimą, todėl nenorime, kad jie persigalvotų. Taip pat didžiuojamės, kad įtikinome „Honda“ likti ir sugrįžti į sportą, todėl bet kokie mūsų sprendimai turi būti gerai apgalvoti.“
„Nėra vieno sprendimo, kuris vienodai gerai atlieptų visus klausimus – sąžiningumą, sporto apsaugą, kaštų mažinimą, gamintojų interesų apsaugą ir jų investicijų užtikrinimą. Tobulo varianto nėra, todėl ieškome geriausio kompromiso.“
„Audi“ apie sprendimą įžengti į F-1 paskelbė 2022 m. Belgijos GP metu, tačiau derybos dėl to vyko kelerius metus.
N. Tombazis pažymėjo, kad tai buvo svarbus veiksnys, kodėl F-1 nusprendė didinti elektros sistemų dalį jėgainėse.
„Dalykai pasikeitė. Net tarp automobilių gamintojų keitėsi požiūris į elektrifikacijos tempą“, – aiškino jis.
„Tai labai svarbus aspektas, kurio negalime ignoruoti. Kai šios diskusijos vyko 2020–2021 m., tendencija buvo aiškiai nukreipta elektrifikacijos link. Nesakau, kad dabar taip nėra, bet dalyvių požiūris pasikeitė. Net jei „Formulė-1“ finansinė būklė yra labai gera, svarbu apsisaugoti nuo pasaulio ekonomikos svyravimų.“
„Turime imtis apsauginių priemonių dabar, kol dar „šviečia saulė“, o ne tada, kai „pradės lyti“. Išlaidų mažinimas yra svarbus. Tačiau neketiname to padaryti vienašališkai, neatsižvelgdami į visus dalyvius.“