FIA ėmėsi veiksmų, kad nepasikartotų 2014 m. situacija

Arūnas Brasas

10/17/2025

Aston Martin
Aston Martin

© Aston Martin F1 Team

FIA oficialiai pristatė naują koncepciją, susijusią su 2026 m. „Formulės 1“ reglamento pakeitimais, siekdama užkirsti kelią dideliems našumo skirtumams tarp variklių gamintojų.

Po Pasaulio automobilių sporto tarybos (WMSC) posėdžio FIA pranešė apie naują sistemą, pavadintą „Papildomų tobulinimo ir atnaujinimo galimybių sistema“ (ADUO).

Pagal naują techninį reglamentą komandos ir toliau naudos 1,6 litro V6 hibridinius variklius, tačiau be MGU-H sistemos. Į juos bus pilami ekologiški degalai.

Be to, nuo 2026 m. čempionate atsiras daugiau variklių gamintojų.

„Audi“ debiutuos „Formulėje 1“, o „Red Bull Powertrains“ pirmą kartą naudos savo variklius, skurtus kartu su „Ford“. Tuo tarpu į čempionatą grįžtanti „Honda“ savo motorus tieks „Aston Martin“ komandai.

Kadangi kitais metais bus naudojamos ne tik naujos važiuoklės, bet ir varikliai, FIA ėmė nerimauti dėl galimų didelių pajėgumo skirtumų. Todėl federacija pristatė ADUO sistemą, siekdama išvengti situacijos, panašios į tą, kuri kilo 2014 m., kai pasikeitė variklių formatas.

Tuomet „Mercedes“ pasinaudojo pokyčiais ir sukūrusi gerą variklį ilgą laiką dominavo „Formulės 1“ čempionate.

Naudodama ADUO sistemą, FIA siekia išvengti panašaus scenarijaus pasikartojimo. Federacija nori užtikrinti, kad nė vienas gamintojas neįgytų didelio pranašumo.

Pasak FIA, ADUO sistema sukurta taip, kad suteiktų daugiau tobulinimo galimybių tiems gamintojams, kurių motorai sezono pradžioje nebus patys geriausi.

Kadangi 2026 m. ketinama surengti 24 lenktynes, FIA vertins jėgainių galią tris kartus per metus – po 6, 12 ir 18 lenktynių.

Jeigu kuris nors gamintojas bus pripažintas atsiliekančiu motorų galios srityje, FIA galės suteikti pagalbą, pavyzdžiui, papildomą išimtį dėl biudžeto lubų.

Komandos taip pat galės gauti daugiau valandų variklių bandymams bei leidimą atlikti homologacijos pakeitimus.

Be to, numatytos specialios priemonės padėti gamintojams, susiduriantiems su rimtomis patikimumo problemomis, kurios, pagal biudžeto apribojimus, galėtų būti ypač žalingos.

FIA tikslas, įgyvendinant ADUO, yra ne tik užkirsti kelią vieno gamintojo dominavimui, bet ir išlaikyti visų gamintojų įsitraukimą.

Jei kuris nors gamintojas stipriai atsiliks, be ADUO jam būtų sunku greitai pasivyti varžovus. Tačiau įsigaliojus naujai sistemai, FIA padės tokiems variklių gamintojams, taip didindama konkurenciją sporte.