FIA ėmėsi veiksmų, kad užkirstų kelią taisyklių nusižengimui

automotosport.lt

11/21/2024

Ferrari Formulė-1
Ferrari Formulė-1

© Ferrari

FIA išleido techninę direktyvą, siekdama užkirsti kelią „Formulės-1“ komandoms pasinaudoti spraga taisyklėse dėl automobilio dugne esančios lentos nusidėvėjimo.

Kaip skelbia „Motorsport.com“, techninė direktyva panaikina tam tikrus veiksmus, kuriuos buvo galima atlikti galiojant ankstesnei direktyvai - buvo leidžiama apsaugoti lentą nuo didesnio nusidėvėjimo naudojant tam tikras atramas automobilio dugne.

Galiojant dabartiniam techniniam reglamentui, komandos stengiasi nuleisti savo automobilius kuo arčiau žemės, kad pasiektų maksimalų prispaudimo efektą, tuo pat metu laikydamosi 1 mm leistino lentos nusidėvėjimo ribos.

Siekiant išvengti nusidėvėjimo aplink keturias FIA matuojamas vietas, komandoms leidžiama sumontuoti metalines atramas tose vietose, kur tikėtinas didžiausias nusidėvėjimas.

Ankstesnė techninė direktyva suteikė komandoms platesnes galimybes pridėti atramų lentos vietose, toliau nuo keturių matavimo taškų. Jų naudojimas buvo laikomas teisėtu, jei jų vertikalus standumas buvo toks pat kaip pagrindinių atramų, tačiau nebuvo nurodytas jų storis.

Pastarosiomis savaitėmis kai kurios komandos, viena iš jų - „Ferrari“, buvo pripažintos pasinaudojusios tokia galimybe, kad apsaugotų pagrindines atramas. Kalbama, kad po San Paulo GP dėl to į FIA kreipėsi „Red Bull“.

FIA sutiko su „Red Bull“ argumentais, kad „Ferrari“ ir kai kurios kitos komandos pasinaudojo spraga taisyklėse. Siekdama užtikrinti teisingumą, FIA nedelsdama išleido techninę direktyvą, kuri įsigalios nuo Las Vegaso GP.

Direktyva pašalina galimybę naudoti papildomas apsaugines atramas, todėl komandoms greičiausiai teks padidinti automobilio aukštį, kad sumažintų riziką dėl dugne esančios lentos nusidėvėjimo.

Praėjusiais metais JAV GP metu dėl lentos nusidėvėjimo buvo diskvalifikuoti „Mercedes“ lenktynininkas Lewisas Hamiltonas ir „Ferrari“ atstovas Charlesas Leclercas.