FIA ieško naujo „Halo“ gamintojo

automotosport.lt

5/14/2024

Valtteri Bottas Halo
Valtteri Bottas Halo

© Andy Hone / Stake F1 Team

Tarptautinė automobilių federacija (FIA) nori, kad ant „Formulės-1“ automobilių būtų montuojama lengvesnė „Halo“ versija.

Federacijos paskelbtame konkurse kviečiami dalyvauti gamintojai, kurie galės gaminti ir tieki F-1 komandoms „Halo“ nuo 2026 m., kai įsigalios naujos taisyklės.

Vienas iš FIA tikslų kuriant naujas taisykles - sumažinti F-1 bolidų svorį, kuris jau daugelį metų nuolat didėja. Pagal dabartines taisykles minimalus automobilio svoris siekia 798 kg.

Dabar čempionate naudojamas „Halo“, privalomas fiksuotas saugumo komponentas, sveria septynis kilogramus. FIA paskelbtame konkurso dokumente dėl „Halo“ nurodoma, kad nauja versija turėtų sverti daugiau nei 6 kg ir būti titano lydinio. Tai reiškia, kad jo svorį tikimasi iki vieno kilogramo.

Po įvairių incidentų, kurių metų pavyko išvengti sunkių traumų, ne vienas sportininkas teigiamai atsiliepė apie „Halo“, kuris F-1 čempionate naudojamas nuo 2018 m. Vienas iš jų buvo Romainas Grosjeanas, kuris prieš kelis metus Bahreine vykusiose lenktynėse pateko į avariją. Jos metu prancūzo vairuojamas „Haas“ automobilis priekiu trenkėsi į saugos barjerus, lūžo į dvi dalis ir užsidegė. R. Grosjeanui pačiam pavyko išlipti iš automobilio. Prancūzas tuomet tik nudegė rankas.

Siekiant užtikrinti, kad mažinant „Halo“ svorį nebūtų paaukotas saugumas, FIA su konstrukcija ketina atlikti tris bandymus, kurių metu bus naudojama iki 125 kiloniutonų jėga.

Konkurso dokumentuose nurodoma, kad naujasis „Halo“ turi būti pagamintas iš titano lydinio, kaip ir dabar F-1 čempionate naudojami komponentai. Kituose čempionatuose, kur greičiai yra mažesni, naudojamos sunkesnės, iš plieno pagamintos „Halo“ versijos.