FIA įsitikinusi, kad dar ne per vėlu į čempionatą pritraukti naujus gamintojus


© M-Sport
FIA yra įsitikinusi, kad dar ne per vėlu pritraukti naujus gamintojus į pasaulio ralio čempionatą (WRC), kurie dalyvautų varžybose nuo 2027 metų, kai įsigalios naujas techninis reglamentas.
Federacija jau daugiau nei metai laiko ruošia taisykles, pagal kurias ateityje bus sukurti „Rally1“ ir „Rally2“ klasių automobiliai.
Naujasis reglamentas turėtų būti pateiktas pasaulio automobilių sporto tarybai gruodžio mėnesį. Jį patvirtinus, bus galima apie tai paskelbti oficialiai.
Čempionate dalyvaujančios komandos norėtų, kad taisyklės būtų paskelbtos anksčiau, kad liktų kuo daugiau laiko pasiruošti 2027 m. sezonui. Taip pat nerimaujama dėl „Hyundai“, kuris gali pasitraukti iš čempionato, nes jau paskelbė, kad ateityje varžysis ištvermės lenktynėse su „Genesis“ prekės ženklu. Iš čempionato pasitraukus Pietų Korėjos gamintojui, sirgaliai matytų tik dviejų gamintojų automobilius – „Toyota“ ir „Ford“.
FIA technikos direktorius Xavieras Mestelanas Pinonas teigia, kad federacija kruopščiai dirba, siekdama priimti geriausią sprendimą dėl WRC ateities. Anot jo, dar ne per vėlu į čempionatą pritraukti naujų gamintojų.
„Laikas bėga. Nors ir nesame paruošę galutinio reglamento, dar ne per vėlu. Man svarbiausia yra pateikti geras taisykles, kurios bus prasmingos pasaulio ralio čempionato ateičiai“, - sakė X. M. Pinonas.
„Jei skubėdami ką nors praleisime, gali blogai baigtis. Šią temą aptarinėjame jau pusantrų metų, bet dabar turime priimti gerą sprendimą.“
„Dar ne vėlu pritraukti naujus gamintojus, net jei jie apsispręstų čempionate dalyvauti 2028 metais, o ne 2027-aisiais. Svarbu pateikti tinkamą kryptį ir viziją.“
X. M. Pinonas pridūrė, jog federacijai yra svarbu čempionate išlaikyti visus dabartinius gamintojus.
„Sutinku, kad prarasti gamintoją būtų svarbus ir didelis praradimas, o mūsų tikslas yra pritraukti naujus gamintojus. Svarbiausia yra būti drąsiems ir priimti gerą sprendimą dėl to, kur ralis turėtų eiti ateityje. Turime aiškiai atlikti savo veiksmus, dirbti kartu su rėmėjais. Tai geriausias būdas išlaikyti dabartinius gamintojus ir pritraukti naujus.“
„Jei dirbsime tik tam, kad patenkintume esamus ar potencialius gamintojus, nesu tikras, ar tai geriausias būdas spręsti dabartinę situaciją. Mums reikia aiškios vizijos, kur norime eiti, ir, žinoma, reikia atsižvelgti į dabartinių gamintojų ir potencialių naujokų pozicijas. Tačiau galiausiai tai mūsų, FIA, pareiga priimti gerą sprendimą dėl pasaulio ralio čempionato.“
„Žinoma, mes diskutuojame su dabartiniais trimis gamintojais ir naujais, tačiau bendro sutarimo pasiekti beveik neįmanoma. Turime priimti sprendimą, kuris galbūt kai kuriems nebus labai malonus. Tačiau svarbiausia man yra tai, kaip pasaulio ralio čempionatas augs ir vystysis.“