FIA: L. Lawsonas nekaltas dėl Meksikos GP lenktynėse įvykusio incidento

Arūnas Brasas

11/1/2025

Liamas Lawsonas Racing Bulls
Liamas Lawsonas Racing Bulls

© Getty Images / Red Bull Content Pool

FIA išplatintame pranešime teigė, kad neįžvelgė „Racing Bulls“ sportininko Liamo Lawsono kaltės Meksikos GP lenktynėse įvykusio incidento metu.

Federacijos pranešime rašoma, jog tyrimas dėl Meksikoje įvykusio incidento dar nėra baigtas. FIA pripažino, kad trečiame rate, antrame trasos posūkyje įvykęs incidentas galėjo turėti „rimtų pasekmių“.

Federacija pranešimą, kuriame teigiama, kad nebuvo įžvelgta L. Lawsono kaltės, išplatino po to, kai šią savaitę Meksikos automobilių sporto organizacija („Organizacion Mexicana De Automovilismo Internacional“) (OMDAI) dėl įvykusio incidento apkaltino „Racing Bulls“ sportininką.

„Nors tyrimas vis dar vyksta, pripažįstame, kad bet kokia situacija, kai trasos maršalai atsiduria trasoje prieš atvažiuojančius automobilius, yra tai, ko niekada nenorime matyti. Todėl natūralu, kad toks incidentas kelia susirūpinimą ir sukelia daugybę komentarų“, – rašoma FIA pranešime.

„Gerai, kad šis incidentas nesibaigė rimtomis pasekmėmis, tačiau mes atliekame vidinį tyrimą, siekdami tiksliai išsiaiškinti, kas įvyko, ir nustatyti sritis, kuriose galima patobulinti procedūras.“

„Siekdami mūsų bendro tikslo, nuolat gerinti sporto saugumą, vykdydami tyrimą bendradarbiaujame su OMDAI ir „Racing Bulls“ „Formulės 1“ komanda.“

FIA taip pat paaiškino, kodėl tyrimo rezultatai dar nepaskelbti.

„Kaip ir visų rimtų incidentų atvejais, išsamiai analizei reikia laiko, nes būtina surinkti ir peržiūrėti visus susijusius įrodymus, įskaitant radijo pranešimus įvairiomis kalbomis iš visų dalyvavusių pusių, ir viską sinchronizuoti. Rezultatai bus paskelbti, kai baigsime tyrimą.“

Vis dėlto, pirminiai FIA duomenys rodo, kad L. Lawsonas į situaciją sureagavo teisingai.

„Išanalizavę incidento telemetrijos duomenis, galime patvirtinti, kad 30 numeriu pažymėto automobilio vairuotojas Liamas Lawsonas tinkamai sumažino greitį ir reagavo į mojuojamas geltonas vėliavas – stabdė anksčiau nei kituose ratuose ir į pirmą posūkį įvažiavo gerokai mažesniu nei lenktyniniu greičiu. Jis nėra kaltas dėl šio incidento.“

Trečiadienį OMDAI išplatino pranešimą, kuriame apkaltino L. Lawsoną tuo, kad šis nekeitė važiavimo trajektorijos atsižvelgdamas į maršalų buvimą trasoje. Organizacija taip pat pabrėžė, kad L. Lawsonas privalėjo stipriai sulėtinti tempą dėl geltonų vėliavų, tačiau nepažymėjo, kad jis tą iš tiesų padarė.