FIA neplanuoja keisti taisyklių, kad išsaugotų „Hyundai“
Arūnas Brasas
4/24/2025


© Jaanus Ree / Red Bull Content Pool
FIA teigia, kad „nėra plano“ keisti Pasaulio ralio čempionato (WRC) „Rally1“ taisykles kitais metais, kad išsaugotų visus dalyvius.
Federacija dabartines „Rally1“ taisykles pristatė 2022 m. su mintimi, kad jos galios iki 2027 m.
„Toyota“, „Hyundai“ ir „M-Sport“ dalyvauja čempionate pagal galiojančias taisykles, bet vis netyla kalbos, kad metų gale „Hyundai“ gali pasitraukti.
Pernai Pietų Korėjos gamintojas įsipareigojo dalyvauti tik 2025 m. sezone, o sprendimą dėl 2026 ir 2027 metų atidėjo. Visgi, „Hyundai“ pernai paskelbė apie planus nuo 2026 m. su prekės ženklu „Genesis“ dalyvauti Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC).
Apie galimus pokyčius buvo kalbama Safario ralio metu. Buvo svarstoma, kad gamintojui pasitraukus, stipriausioje WRC klasėje galėtų būti taikomos „Rally2“ taisyklės.
Pernai čempionu tapęs Thierry Neuville‘is pripažino, kad „Hyundai“ komandos ateitis tebėra neaiški, tačiau pabrėžė, jog gamintojas dar nepriėmė galutinio sprendimo.
FIA technikos direktorius Xavieras Mestelanas Pinonas teigia, kad keisti taisyklių kitais metais neplanuojama net jei „Hyundai“ nuspręstų pasitraukti.
„Rally1“ reglamentas galioja penkerius metus. Jau balandis ir niekada nežinai, kas gali nutikti artimiausiais mėnesiais, bet keisti taisykles planų neturime“, – sakė X. M. Pinonas.
„Turime tam tikrą skaičių „Rally1“ automobilių ir galbūt jų trasoje bus mažiau, bet galiu įsivaizduoti daug galimų sprendimų.“
„Dabar svarbiausia – sukurti tvirtą ateitį nuo 2027 metų. Žinoma, reikia pripažinti, kad iki tol gali būti visko. Vis dar daug sirgalių lankosi renginiuose, tad ralis išlieka geru reginiu.“
X. M. Pinonas teigė, kad FIA kalbasi su „Hyundai“, siekdama išspręsti visus gamintojo klausimus dėl trumpalaikių ar galimų ilgalaikių įsipareigojimų.
„Visų pirma bandome spręsti visus „Hyundai“ klausimus, bet galiausiai turime galvoti apie patį čempionatą ir kaip jį plėtoti“, – pridūrė jis.
„Hyundai“ yra viso šio žaidimo dalis, bet ne vienintelė, todėl turime priimti geriausią sprendimą. Žinoma, kalbamės su „Hyundai“, bet nenorime griauti taisyklių koncepcijos dėl kažko, kas nėra užtikrintas dėl dalyvavimo čempionate.“
„Neturime daug gamintojų, kurie jau būtų pasirašę įsipareigojimus dešimčiai metų, tad „Hyundai“ yra vienas pavyzdys, bet ne vienintelis. Mūsų pareiga – nustatyti taisykles, priimti sprendimus, kurie neišvengiamai yra kompromisiniai, ir tikiuosi, kad galėsime taisykles sureguliuoti taip, kad visiems būtų geriau. Nenorime visko sugriauti.“
„Turėjome gerą susitikimą su gamintojais. Buvo įdomių idėjų, kaip tobulinti dabartinę koncepciją, tad dirbsime su jomis.“