FIA nustebino F-1 dalyvių nerimas dėl rato įveikimo laikų 2026 m.
Arūnas Brasas
8/22/2025


© FIA
2026 m. įsigalios naujas techninis reglamentas, o viena iš labiausiai diskutuojamų temų – kokie bus rato įveikimo laikai lenktyniaujant naujais automobiliais.
Kalbama, kad kitais metais naujieji F-1 bolidai bus lėtesnis nei tie, kurie čempionate naudojami dabar. Tačiau anot FIA, tas skirtumas nebus toks didelis, jog daugelis akivaizdžiai jį galės pastebėti.
„Pirmiausia, mane kiek nustebino tai, kiek daug dėmesio skiriama ratų įveikimo laikams“, – duodamas interviu portalui „Motorsport.com“ sakė FIA vienviečių bolidų direktorius Nikolas Tombazis.
„Turėjome įvairių sporto etapų, kai automobiliai buvo lėtesni ar greitesni, ir, manau, kai prie to pripranti, viskas gerai. Jei išlipi iš simuliatoriaus ir realybėje sėdi prie tikro automobilio vairo, kuris yra pusantros sekundės lėtesnis, iš pradžių pagalvoji: „Tai nėra geras automobilis“, nes jauti tą pusantros sekundės skirtumą. Bet manau, kad šiek tiek pavažiavus tai nebetenka reikšmės.“
Pasak N. Tombazio, tai galioja ne tik lenktynininkams, bet ir sirgaliams.
„Nemanau, kad ratų įveikimo laikai taps svarbiu faktoriumi, ypač kai žmonės pripras prie šių automobilių. Manau, kad tai tik pirminė reakcija, kai pamatai skirtumą. Tiesą sakant, nemanau, jog tai taps problema, o skirtumas nebus labai didelis.“
N. Tombazis atskleidė kokio laiko skirtumo galima tikėtis.
„Mūsų simuliacijose nauji automobiliai buvo nuo vienos iki dviejų su puse sekundės lėtesni. Bet visa tai matysime tik įsigaliojus naujam reglamentui. Tačiau akivaizdu, kad bus evoliucija, tad skirtumas su laiku mažės.“
Vis dėlto, anot jo, dar yra nežinomųjų, su kuriais susiduria net ir pati FIA.
„Tiesą sakant, mes neturime duomenų iš visų komandų, nežinome visų prispaudžiamosios jėgos lygių. Gali būti, kad kai kurios komandos, iš pradžių nepataikiusios su savo sprendimais, bus šiek tiek lėtesnės nei mūsų simuliacijose, bet mes nesitikime, kad ratų laikai taps dideliu diskusijų objektu.“
Pasak N. Tombazio, svarbiau už rato įveikimo laikus yra artima kova trasoje.
„Man kiek keista, kodėl žmonėms tai iš viso rūpi. Aišku, jeigu padarytume bolidus tokius lėtus kaip F-2 ar panašius, tuomet, žinoma, žmonės turėtų ką pasakyti, bet tikrai ne šiuo atveju.“
Kitais metais nebeliks praeityje daug apkalbėtos DRS. Vietoje jos sportininkai galės pasinaudoti aktyvia aerodinamika. Automobiliuose taip pat bus „Manual Override Mode“ – trumpalaikis galios padidėjimas, primenantis „push-to-pass“ sistemą, naudojamą „IndyCar“ čempionate.
Paklaustas, kiek stipriai padidės galia, N. Tombazis paaiškino: „Tai yra vienas dalykų, su kuriuo dabar dar dirbame, kai lenktynininkai bando naujus automobilius simuliatoriuose. Tai turi panašumų su DRS, bet taip pat ir skirtumų, priklausomai nuo trasos. Kartu su komandomis atliekame įvairias simuliacijas tam, kad dėl tos papildomas galios padidėjimo lenkimas nebūtų per daug lengvas. Jis turi būti sudėtingas, bet įmanomas – o ne per daug lengvas, kai tiesiojoje tiesiog praleki pro varžovą, ar per sunkus, kai net neprivažiuoji pakankamai arti stabdymo taške.“
„Dabar viską derinimame tam, kad šis papildomas režimas suteiktų tik tiek, kiek reikia, kad pasiektum tą ribą. Galios padidėjimas nebus vienodas kiekvienoje trasoje, bet būtent su tuo šiuo metu ir dirbame.“