FIA pasidalino 2027 m. WRC automobilių vaizdais

Arūnas Brasas

12/18/2025

WRC
WRC

© FIA

FIA pasidalino pirmaisiais 2027 metų Pasaulio ralio čempionato (WRC) automobilių vaizdais, kurie bus sukurti pagal naują techninį reglamentą.

Nuo 2027 m. įsigaliosiančios taisyklės galios 10 metų. Vienas iš tikslų - sumažinti kaštus ir suteikti daugiau lankstumo, siekiant pritraukti į čempionatą naujus gamintojus ir komandas. Automobiliai bus kuriami laikantis 345 tūkst. eurų kainos limito, išvystys apie 300 arklio galių, turės „space frame“ važiuoklę ir naudos dalį „Rally2“ komponentų.

Automobiliai bus varomi 1,6 litro darbinio tūrio turbokompresoriniu vidaus degimo varikliu, sujungtu su visų varančiųjų ratų pavara ir penkių laipsnių pavarų dėže. Pakaba bus dvigubų skersinių svirčių tipo, o stabdžių ir vairo sistemos bus perimtos iš dabartinių „Rally2“ specifikacijų, taip sukuriant ekonomišką, bet itin našų paketą, tinkamą WRC varžyboms.

Iš pradžių WRC27 automobiliai varžysis kartu su „Rally2“ technika, o FIA, jei reikės, prieš sezoną užtikrins abiejų automobilių tipų lygiavertiškumą, koreguodama jų svorius.

WRC27 automobilis bus kuriamas ant važiuoklės, kurios minimalus ilgis – 4100 mm, maksimalus – 4300 mm, maksimalus plotis – 1875 mm, minimalus ratų bazės ilgis – 2600 mm, o minimalus aukštis – 1270 mm.

Nors pradžioje ketinama naudoti 1,6 litro turbokompresorinius vidaus degimo variklius su tvariais degalais, FIA pasilieka galimybę ateityje pakoreguoti reglamentą, kad būtų galima naudoti alternatyvias jėgaines.

Pagal šias taisykles dalyviai taip pat turės lankstumo rinktis įvairius kėbulo tipus – nuo sedanų ir hečbekų iki krosoverių ar visiškai individualių dizainų, kurie bus montuojami ant jau taisyklėmis apibrėžtos važiuoklės. FIA pristatytos vizualizacijos atskleidžia įvairias kėbulo koncepcijas, kurios galėtų būti naudojamos.

„WRC27 taisyklės žymi lūžio tašką FIA Pasaulio ralio čempionate“, – sakė FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas.

„Jos sukuria pagrindą, orientuotą į kaštų kontrolę, tvarumą ir prieinamumą, kartu išsaugant našumą ir techninį iššūkį, kuris apibrėžia aukščiausio lygio ralį. „WRC27 Rally1“ koncepcija parodo, kaip šie principai susijungia ir nubrėžia kryptį kitos kartos ralio technikos vystymui.“

FIA sporto viceprezidentas Malcolmas Wilsonas pridūrė: „Lankstumas yra esminė WRC27 taisyklių savybė. Naujosios „Rally1“ koncepcijos, kurias pristatėme, buvo sukurtos pagal šias specifikacijas ir parodo, kaip šį lankstumą galima pritaikyti. Jos pirmą kartą atskleidžia techninių sprendimų ir transporto priemonių koncepcijų įvairovę, kuri gali būti vystoma šių taisyklių rėmuose, tuo pačiu atitinkant aukščiausio lygio FIA Pasaulio ralio čempionato reikalavimus.“