FIA patvirtino - visų automobilių priekiniai sparnai atitinka techninį reglamentą

automotosport.lt

9/3/2024

McLaren Formulė-1
McLaren Formulė-1

© McLaren Racing

FIA paskelbė pareiškimą, kuriame teigiama, kad visi 2024 metų „Formulės-1“ automobilių priekiniai sparnai šiuo metu įveikia patikrinimo procesą, tad atitinka techninį reglamentą.

Po Italijos GP paaiškėjo, kad „Ferrari“ ir „Red Bull“ norėjo išsamesnių „McLaren“ ir „Mercedes“ automobilių priekinių sparnų patikrinimų. Varžovai kreipėsi į federaciją po to, kai savaitgalį užfiksuotoje borto kameros medžiagoje buvo pastebėtas didesnis sparnų konstrukcijų judėjimas.

Nuo etapo Belgijoje FIA stebi priekinių sparnų judėjimą naudodama kameras, kad nustatytų, ar dabartiniai lankstumo testai yra tinkami ir ar juos reikia keisti.

Įvedusi papildomus patikrinimus, FIA teigė, kad šį sezoną neplanuoja keisti jokių taisyklių, o jei pokyčių bus, tai jie įsigalios tik nuo 2025 m.

Komandų inžinieriai visada ieško būdų, kaip sukurti kuo lankstesnius aerodinamikos elementus nenusižengiant taisyklėms, nes tokie elementai, jei jie atitinka visus keliamus reikalavimus, gali padėti sumažinti pasipriešinimą tiesiojoje.

„FIA tikrina priekinius sparnus kiekvieno etapo metu, atlikdama daugybę patikrinimų (paviršių atitikties, lenkimo atitikties), atsižvelgdama į atitinkamas F-1 technines taisykles. Visi priekiniai sparnai šiuo metu atitinka 2024 metų taisykles“, - rašoma FIA pranešime.

„Nuo Belgijos GP FIA per pirmų ir antrų treniruočių sesijas surinko duomenų naudodama vaizdo kamerą, kuri fiksuoja priekinio sparno zonas, nematomas oficialioms FOM kameroms.“

„Ši praktika tęsis bent iki Singapūro GP, kad būtų užtikrinta, jog kiekviena komanda būtų panaudojusi FIA kamerą skirtingo tipo trasose. Gauta informacija papildys duomenų bazę, leidžiančią FIA pateikti objektyviausią situacijos vaizdą ir kiekybiškai įvertinti įvairius trasoje stebimus dinaminius modelius.“

FIA taip pat pridūrė, kad „nė viena detalė nėra itin standi“, dėl to tam tikras lankstumas yra neišvengiamas esant tam tikrai apkrovai. Taisyklės numato, kad „bet kuri priekinio sparno dalis gali lenktis ne daugiau kaip 5 mm, matuojant išilgai apkrovos ašies, kai elementui patikrinti naudojama 60N apkrova, ir tai daroma remiantis 2024 metų techninių taisyklių 3.15.5 straipsniu.“

FIA pridūrė, kad „priekinis sparnas daugelį metų buvo sudėtinga sritis, nes aerodinaminės apkrovos modeliai skiriasi ir todėl sunku rasti apkrovos vektorių, kuris apimtų visų tipų priekinių sparnų konstrukcijas.“

„FIA turi teisę įvesti naujus patikrinimus, jei kyla įtarimų ar abejonių. Šiuo metu nėra planuojama jokių trumpalaikių priemonių, tačiau situaciją vertiname vidutiniu ir ilguoju laikotarpiu.“