FIA persigalvojo – hibridinės sistemos „Rally1“ automobiliuose liks iki 2026 m. galo

Arūnas Brasas

6/11/2024

Toyota WRC ralis
Toyota WRC ralis

© Toyota Gazoo Racing

Antradienį įvykusio Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdžio metu buvo patvirtinta, kad hibridiniai varikliai „Rally1“ automobiliuose bus naudojami iki 2026 metų pabaigos.

Siekiant sumažinti pajėgumo skirtumą tarp „Rally1“ ir „Rally2“ automobilių, vasario mėnesį FIA darbo grupė pasiūlė atsisakyti hibridinės sistemos, supaprastinti aerodinamiką ir naudoti mažesnį oro ribotuvą („restriktorių“).

Gamintojams taip pat buvo siūloma paruošti specialius paketus „Rally2“ automobiliais, kad su jais būtų galima varžytis galingiausioje klasėje. Taip buvo tikimasi padidinti dalyvių skaičių.

Tokie siūlymai pradžiugino toli gražu ne visus gamintojus ir komandas, todėl balandį laišku buvo kreiptasi į FIA. Tuomet federacijos buvo prašoma išlaikyti dabar galiojančias taisykles.

Pagrindiniai komandų rūpesčiai buvo susiję su trumpu laikotarpiu, skirtu automobilių perdarymui, bandymams ir pakeitimų patvirtinimui kitam sezonui bei su jau padarytomis investicijomis į dabartinius automobilius, kurie, pagal homologacijos taisykles, turi būti naudojami penkerius metus (2022-2026).

„Tarp visų suinteresuotų šalių buvo sutarta dėl techninio stabilumo 2025 ir 2026 metų FIA Pasaulio ralio čempionato sezonams. Pasaulio taryba patvirtino, kad, atsižvelgiant į išsamius atsiliepimus ir diskusijas, WRC techninės taisyklės Rally1/2 automobiliams liks nepakitusios ateinančius dvejus metus“, - rašoma FIA pranešime.

„Visos suinteresuotos šalys toliau dirba kartu dėl naujų taisyklių, kurios įsigalios nuo 2027 metų. Pasaulio tarybos nariams ir gamintojams pavyko susitarti dėl pagrindinių tikslų, kurios pirmiausia skirtos dalyvių skaičiaus didinimui, kaip anksčiau nustatė FIA.“

„Po aiškaus WRC pažado dėl investicijų, FIA stiprins savo komandą Komercijos ir komunikacijos departamentuose.“

„Sukūrus WRC Sporto darbo grupę, bus skiriamas didelis dėmesys sportinių taisyklių reguliavimui. Galutinės šių sportinių taisyklių versijos bus pasiūlytos spalio mėnesio WMSC sesijoje.“

FIA prezidentas Mohammedas Ben Sulayemas pridūrė: „WRC yra labai svarbus čempionatas FIA. Tai yra ralių disciplinos viršūnė, tad pastarosiomis savaitėmis turėjau daug pokalbių su gamintojais apie čempionato ateities kryptį.“

„Dabar aišku, kad turime turėti techninį stabilumą artimiausius dvejus metus, bet tuo pačiu metu FIA yra svarbu, kad, suteikiant šį stabilumą, gautume tą patį teigiamą įsipareigojimą iš gamintojų.“